Translate

Isnin, 5 Oktober 2009

Bagan Pinang : Bodoh Tak Boleh Di Ajar Dan Cerdik Tidak Boleh Di Ikut.

Oleh kerana ada masa terluang, maka saya layarlah beberapa blog One Malaysia untuk membaca tulisan mereka tentang pilihan raya kecil Bagan Pinang. Biasalah dengan blog dia orang, dari dulu, kini dan selama-lamanya penuh dengan cacian, maki hamun, mencarut dan bermacam lagi sumpah seranah mereka. Inilah baka-baka peninggalan penjajah dan juga satu baka dengan pelakon komedi Bagan Pinang, King Of Mat Rempit.

Saya mengambil logo yang menjadi kemegahan blog-blog budak hilang akal, mungkin juga boleh dikatakan sebagai budak-budak akal pendek yang berkemungkinan bergurukan pelakon komedi tersebut. Saudara lihatlah logo kemegahan mereka......... apakah kesilapan pada logo tersebut........... perhatikan betul-betul.

Satu sekolah untuk semua.......... ok.............. ianya boleh diterima............. kerana kita sekarang ini berpaksikan kepada........... One Malaysia............ Rosmah didahulukan...............Pencacai diutamakan.

Satu bahasa............... ok............. mungkin boleh dilakanakan.................. kerana kita kan One Malaysia. Satu negara............. yang ni........... tak payah habaq pun orang tahu............. orang Indonesia pun tahu.......... orang Bangla pun tahu................ orang Vietnam pun tahu................ orang Pakistan pun tahu................. orang Afrika pun tahu............. semua bangsa asing pun tahu............ pasal depa cari makan dan belajar kat sini.

Satu bangsa........... yang ini satu.............. memang blog-blog pencacai pendek akal.............. memang bodoh ........... bodoh sebodoh-bodohnya............... aku pun tak tahu siapa Mahaguru mereka.............. mungkin juga Maha-thir guru mereka............... tidakkah bodoh namanya apabila budak-budak hilang akal nak jadikan satu bangsa............ yang bermaksud 'Bangsa Malaysia'.

Bolehkah kita hendak menukar bangsa............. Melayu tetap akan jadi bangsa Melayu........... Cina tetap akan menjadi bangsa Cina............. India tetap akan menjadi bangsa India............. Inilah hasil didikan Umno yang masih lagi melekat kat hati budak-budak yang hilang akal. Kalau gurunya (Umno) bodoh, maka anak muridnya akan menjadi bodoh sombong.

Macam dululah............ apabila bangsa Cina, India dan lain bangsa............ masuk Islam............ maka Melayu/Umno akan jaja yang mereka telah masuk Melayu............. asal masuk Islam saja............ mereka kata dia dah masuk Melayu............. tidakkah bodoh namanya.................. agama bila-bila masa boleh tukar.............. tetapi bangsa sampai bila-bila tidak akan bertukar............ Cina tetap menjadi bangsa Cina............ India tetap akan menjadi bangsa India.

Inilah hasil daripada parti perkauman yang tebal, yang bagi Umno dulu, kini dan selama-lamanya. Kerana sikap itulah.................... bagi Umno yang tebal sikap perkaumannya................ Melayu itu Islam........... Islam itu Melayu............. bangsa lain tak boleh kacau.

Yang bagusnya bila masuk agama Islam Umno ialah kerana ia ada banyak kelebihan............... Kita boleh minum arak, syaratnya mesti berumur 18 tahun keatas............... Kita boleh jadi taukeh kilang arak, syaratnya kalau ada modal besar.

Kita boleh terima, makan, beri rasuah, syaratnya jangan tertangkap oleh Lembaga Displin Umno............... Kita boleh jadi jutawan segera, syaratnya mesti pandai putar alam............... Kita boleh bina banglo yang bernilai berpuluh-puluh juta, syaratnya kita kena jadi doktor gigi................ Kita boleh jadi taukeh judi, pasal dalam kitab Umno tak ada ayat yang mengharamkan judi.

Kita boleh menteri, syaratnya kita mesti sentiasa berbohong................ Kita boleh jadi Ali baba, syaratnya kita mesti ada lesen kontrator. Kita boleh jadi calon , syaratnya kita mesti menjadi perasuah. Dalam Umno tiada perkara yang mustahil kerana tiada perkataan halal dan haram, yang ada hanyalah 'Halang' sahaja. Itulah Umno........ dulu............ kini............. and forever.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular