Translate

Selasa, 3 November 2009

Dr. Asri...... Blogger Umno Haprak Menunjukkan kebodohan mereka.


Isu penangkapan Dr. Mohd Asri selepas mengajar agama di banglo persendirian dengan kehadiran 35 penguatkuasa JAIS ditambah pula dengan ratusan polis, amat memalukan. Penangkapan yang dilakukan oleh JAIS umpama menangkap seorang penganas yang paling berbahaya di dunia. Mungkin tawaran yang dibuat oleh Amerika Syarikat sebanyak USD 50 juta, hidup atau mati.


umntuk menunjukkan kebodohan blogger Umno yang tidak tahu menahu tentan undang, bak kata orang bodoh menunjuk pandai. Satu kenyataan yang saya petik daripada blogger haprak iaitu Keris Putera yang menyatakan ianya dibawah kekuasaan Datuk Dr. hassan Ali.


Lihatlah akan kebodohan mereka tentang undang-undang, JAIS bukan dibawah Dr. Hassan Ali, tetapi dibawah Pengarah Jabatan Islam Selangor iaitu JAIS. Pelantikkannya adalah dibawah bidang kuasa Sultan Selangor. dan realitinya ialah Umno sebagai dalangnya. Dr. hassan Ali tiada kuasa untuk mengarah walau pun beliau adalah exconya.


Itulah kebodohan yang nyata daripada blogger haprak yang menulis dengan mengguna kepala lutut tanpa mempunyai apa-apa fakta.  Dibawah ini saya kutip daripada blog Panglima Perang Cyber yang jenis "Bodoh Tidak Boleh Diajar, Cerdik tidak Boleh Di Ikut". Saudara bacalah tulisan orang yang mengaku pandai tanpa mengemukan dalili dan nas. Diorang mana tahu bab ini kerana mereka berpandukan kepada kitab al-Umno.


Akidah Wahhabi sememangnya banyak bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah bahkan amat berbeda dengan akidah yang dibawa oleh junjungan besar kita Nabi Muhammad.


Sebagai contoh akidah mengenai kewujudan Allah, kita dapati ajaran Wahhabi pada satu masa mereka mendakwa 'Allah zatNya berada di dalam langit' kemudian pada masa yang lain pula mereka mendakwa 'Allah berada di atas langit' dan pada yang lain pula kita dapati Wahhabi mempercayai 'Allah duduk di atas kerusi yang berada di atas langit' dan pada masa yang lain pula lagi kita dapati Wahhabi mempercayai 'Allah berada dan bertempat di kawasan Arasy' pula, dan lebih pelik pada masa yang lain pula akidah mereka 'Allah berada dan bertempat di atas Arasy'.


Sedangkan kesemua tempat-tempat itu amat berbeda antara satu sama lain. Kerana itulah Ulama Ahli Sunnah menaikkan slogan akidah Islam sebenar iaitu " Allah Ada Tanpa Bertempat" yang bererti Allah tidak diliputi oleh tempat kerana Allah tidak memerlukan mana-mana tempat samaada langit, kerusi atau Arasy.
Akidah Wahhabi yang menukar-nukar tempat bagi Allah mengikut dakwaan mereka hakikatnya adalah mempermainkan kewujudan Allah dan ilmu asas akidah mengenal Allah itu sendiri.


Apabila didapati banyak pertukaran-perubahan akidah mereka sendiri perihal kewujudan Allah dapatlah disimpulkan akidah mereka berbolak-balik berubah-ubah bertukar-tukar khususnya dalam masaalah beriman dengan Allah.


Kesemua tadi menunjukkan akidah Wahhabi tidak tetap dan tidak setia dek kerana mereka menyalah-tafsirkan nas-nas agama maka tidak peliklah akidah mereka amat mengelirukan.
Sepastinya jika seseorang itu mengikut Wahhabi akan banyak terkeliru dan tersalah-anggap dengan agama Islam sebenar.


Berdasarkan kajian akidah fahaman Wahhabi harus ditolak kerana menganggu-gugat perpaduan umat Islam dan inilah yang telah difatwakan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan & JAKIM.(Panglima Perang Cyber)






Semua orang tahu akan kepakaran yang dimiliki oleh 'Laki Najib' dengan 'Bini Rosmah' ................... yang cukup tinggi akan ilmu alam yang mereka berdua miliki............. mungkin Musa Hassan boleh tumpang sekali untuk cuba belajar dari mereka berdua ini. Sedangkan bangkai gajah pun mereka boleh tutup.................. inikan pulai Dr. Asri yang tidak beberapa besar itu.
 
Nasib baiklah orang tua kat sebelah itu di ghaibkan sama............. Tapi beranikah mereka untuk menghaibkan orang tua ang banyak berjasa kepada masa depan politik mereka.............. yang entah-entah hanya bertahan sampai PRU 13 sahaja. Manalah tahu.............. kuasa Allah s.w.t.......... semua dialam ini adalah miliknya........... bukan milik 'Laki Najib and The Geng'............... kalau tak hancur lumat akan dikerjakan dengan 'See Four'nya yang amat-amat berkesan. Mungkin Allah s.w.t. bagi 'Bini Rosmah, laki Najib, Mamak Bekas Bendahara and The Geng' joli puas-puas dahulu............... sebelum diambilnya kembali. Mungkin sekarang ini 'Laki Najib' tengah syok mengira duit peruntukan sebanyak RM 100 juta Yang baru sahaja diberikan oleh 'Bini Rosmah' dalam bajet yang baru sahaja selesai dibentangkan oleh 'Bini Rosmah'




Mengikut maklumat yang diterima, beliau telah di kepong oleh beratus-ratus anggota polis di sebuah banglo mewah. Tiada pergelutan dilapurkan semasa beliau ditahan. Dan mengikut satu lagi maklumat yang diterima, tetapi tidak boleh dipercayai kerana bersumberkan daripada blogger BPN. Beliau akan dihantar ke Amerika Syarikat.

Menurut sumber itu lagi, 'Laki Najib' telah mengaku memberi maklumat tersebut, sehingga tertangkapnya Dr. Asri. Ini kerana untuk mendapat imbuhan yang telah ditawarkan oleh pihak FBI. Ketika ini pihak FBI yang diwakili sendiri oleh Pengarah FBI sedang berada di kediaman rasmi 'Laki Najib' di Putrajaya untuk menyerahkan bayaran yang bernilai USD 50 juta (anggaran RM 170 juta)


Pihak Amerika sangat berbesar hati dan dada diatas kerjasama dari pihak Malaysia. Tetapi ada juga suara-suara yang tidak berpuashati dengan bayaran tersebut memandangkan 'Mamak Bekas Bendahara' juga menuntut separuh daripada bayaran tersebut kerana beliau mengaku, sebenarnya maklumat itu adalah dari beliau yang menalipon 'Laki Najib'

 
Mungkin akan ada sedikit ketidak puas hati di pihak 'Mamak Bakas Bendahara' kerana beliau mengaku memainkan peranan yang besar dalam isu tersebut. Oleh itu beliau menuntut sebanyak USD 25 juta diatas peranannya itu.


Mungkin juga beliau akan menimbulkan isu Peristiwa pembunuhan beramai-ramai di Kampung Memali, Mukim Siong, Baling, Kedah pada 19 November 1985. Pada masa itu, beliau tidak dapat lima sen pun dari pihak FBI. dan juga isu semasa pembentangan bajet 2010, dimana 'Laki Najib' telah mendapat habuan sebanyak RM 100 juta daripada 'Bini Rosmah'.


Apakah akan berlaku acara bermasam muka di antara 'Laki Najib' dengan 'Mamak bekas Bendahara'. Kerana ia melibatkan pembahagian duit yang besar. Apakah 'Laki Najib' akan mengalah. Atau mungkin juga 'Mamak Bekas Bendahara' akan keluar parti buat kali ketiga. Sama-samalah kita lihat apa kesudahan dengan isu tersebut. Apa pun Dr. Mohd Asri telah mula dikenali diseluruh dunia dan menjadi cukup terkenal, sehingga menengelamkan slogan One Malaysia yang telah dicetuskan oleh 'Bini Rosmah'?

2 ulasan:

Na'im Nikmat berkata...

UMNO yang telah lama membawa ajaran sesat menghalalkan RASUAH,JUDI,ARAK dan tidak mahu melaksanakan HUDUD, padahal kita tahu itu bukan pilihan tapi perintah ALLAH S.W.T. UMNO lebih teruk dari segala ajaran sesat di Malaysia dengan menggunakan Slogan RETORIK 1Malaysia Rakyat DiDahulukan tapi tiada langsung tindakan yang menyokong slogan itu.Nyatalah UMNO lebih berbahaya dari Wahabi dan perlu dikuburkan segera sebelum turun kemurkaan ALLAH S.W.T
Ana mengutuk sekeras-kerasnya penahanan Dr.Asri..

MK IV berkata...

Kepada penyokong Hasan Ali di Selangor, kamu semua tak perlulah meletakan harapan yang tinggi menggunung yang Hasan Ali akan di maafkan oleh Jawatankuasa Disiplin PAS Pusat, keputusan untuk memecat Hasan Ali telah pun dibuat tetapi secara rasminya akan diberitahu kepada rakyat selepas sahaja Jawatankuasa itu bersidang, kompom Hasan Ali akan di singkirkan itu maklumat dari bilik kebal PAS Pusat, tak tau la pulak kalau Tuan Ibrahim terbaca tulisan det ni dia akan ubah keputusan nanti.

http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/11/gugur-talak-3-sekiranya-lompat-parti.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular