Translate

Ahad, 18 April 2010

PRK Hulu Selangor : Katakan Tidak Kepada Pengkhianat.


Tidak tahu apa nak dikatakan dengan lawak antarabangsa oleh ketua penerangan Umno yang merayu pengundi Hulu Selangor agar BN diberi peluang. Apakah beliau terlalu tertekan dengan situasi politik sekarang yang lebih memihak kepada Pakatan Rakyat.


Secara tidak langsung, beliau telah membogelkan perbuatan Umno/Bn setelah 50 tahun diberi peluang di Hulu Selangor. Nampak sangat yang BN memang tidak buat kerja selama mereka diberi mandat. Apa yang mereka lakukan ialah memkayakan diri mereka sendiri.


50 tahun rakyat Hulu Selangor memberikan undi mereka kepada Umno/Bn, apa yang rakyat Hulu Selangor  dapat?. Kemiskinan, kemunduran, kepapaan dan rakyat Hulu Selangor diibaratkan seperti menumpang di negeri orang.


50 tahun Umno telah meminggirkan bangsa Melayu dan setiap kali pilihan raya mereka akan menjajakan pembangunan. Itulah kerja Umno dulu...... kini...... dan selama-lamanya. 


Andainya rakyat Hulu Selangor tidak dipinggirkan, masakkan sehari setelah kematian Tok Wakilnya, bermacam-macam projek telah diumumkan oleh One Malaysia dan timbalannya. Jentera berat usah dikatakan, hari-hari ada penghantaran ke Hulu Selangor.


Jalan yang baru diturap, pasti akan diturap kembali agar tiada lagi lompok dan bonggol. Pasal pak-pak menteri selesa nak lalu, nak jumpa orang kampung katakan. Ramailah nanti puak-puak dari kayangan akan turun untuk menjadi hamba rakyat yang kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.


Jika hendak dibandingkan dengan puak-puak dari kayangan yang kais pagi untuk sepuluh tahun, kais petang untuk sepuluh tahun lagi. Kali ini tak tahulah berapa buah halikopter wang yang akan dibawa turun dari kayangan.


Salahguna kuasa dalam pentadbiran usah dikatakanlah, sampaikan Dana Negaraku yang tercinta dah kering kontang pasal bayar kat APCO. Katakan tidak kepada Umno/Bn, jika anda seorang yang perihatin terhadap negara. Undi BN bermakna anda menyokong Israel yang telah menyembelih umat Islam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular