Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 27 November 2010

Setakat Inilah Sahaja Tahap Hujah Blooger Upahan Umno.


Kali ini kita bagi faham sikit kat Taipingmali berkaitan duit Umno dengan duit kerajaan kerana tahap IQ beliau dan yang sewaktu dengannya. Mereka patut dihantar ke Hospital Tanjong Rambutan agar dapat dipulih kembali pemimkiran mereka.

BLOGGER TAK LAKU PAS DAH HANGIN SATU BADAN


Memang dari PRK Bukit Gantang dulu blogger Umno tak berani berdebat - Cenangau



Nampak sangat Taiping Mali ni memang penakut. Kalau penakut nak berdebat tu mengaku saja la. Nak buat macamana kalau dah memang jenis penakut, mengaku penakut saja la. Senang macam tu. Tapi nak mengaku penakut malu kut, jatuh la sandard kalau mengaku penakut. lepas tu mula la membebel macam-macam. Rata bersilat sampai nama Nga Kor Meng pun dikaitkan sekali. Lain kali, kalau tak beran nak berdebat jangan la sampai tersasul ajak orang berdebat. Bila orang dah sahut cabaran tu, mula la rasa kecut perut. Mula la merapu membebel taktau punca. Pemuda...
NOTA KAKI;
 Kalau ikut profile cenangau dia kata dia kerja gomen. Hmmmm makan gaji laa tu..agaknya gomen pasir dua butir atau kerajaan pasir berdengung. sebab tu lah angin satu badan.
Kalau kerja dengan gomen Umno tetapi makan duit haram, sebab baru-baru ini Pas Pusat telah keluarkan fatwa bahawa Haram menerima bantuan kerajaan UMNO/BN.  
Dulu  Pas kata duit kerajaan duit rakyat dan halal dimakan sebab tu bukan duit Umno. Dalam masa yang sama kutuk UMNO BN sebagai kerajaan rasuah, korup dan macam-macam lagi. Kalau dah kata kerajaan rasuah, kurop dan sebagainya , tak payah ambil duit kerajaan. 

Macam budak universiti ahli Gamis, yang kata dia tak sokong kerajaan BN yan korup dan rasuah. kerajaan haram. tetapi bila tanya balik, awak mengaji di Universiti siapa tanggung?  Lantas dia menjawab itu tanggungjawab kerajaan yang memerintah. 

Jawapan standard Pas lah tuu...macam cerita tok guru ikan kepada besar. Hooi Cenangau...bila hang nak letak jawatan daripada makan gaji daripada kerajaan haram...??

Nota Kepala Lutut

Memang PAS ada menyatakan mengambil duit kerajaan itgu haram, tapi dari mana sumber duit itu. Kenapa tidak menulis cerita yang sebenar-benarnya untuk bacaan orang ramai. Rupa-rupanya penulis tersebut tak ada teloq. Jika adapun mungkin dah simpan dalam almari.

Apa yang PAS kata berkenaan wang royalty minyak yang sepatutnya menjadi milik kerajaan Kelantan tetapi Umno telah meletakkan dibawah wang ehsan  . Kerana itulah wang tersebut 'Haram' untuk rakyat kelantan. Macam mana nak kata duit itu halal jika wang itu sendiri adalah daripada hasil rompakan.

Memang penulis BPN tahap pemikiran mereka baik sikit daripada budak UPSR.  Realitinya  Umno mana  ada duit, oleh kerana Umno pegang Putrajaya/kerajaan pusat maka merekalah yang memegang amanah  di khazanah negara. Jika duit tersebut milik Umno, saya jamin negara Malaysia terpaksa digadaikan kepada Singapura.

Apakah menjadi satu kesalahan apabila kita sebagai rakyat Malaysia yang dilindungi oleh perlembagaan mengkritik kerajaan Umno. Mengapa kita boleh mengambil duit kerajaan yang memerintah walau pun berlainan ideologi. 

Duit kerajaan adalah duit rakyat dan rakyat berhak menuntutnya. Hak  ideologi yang rakyat pilih, tiada kena mengena dengan Umno. Tahukah para-para BPN bahawasanya rakyat yang mengkritik Umnolah yang paling ramai membayar incometax. 

Dan para pemimpin Umno yang suka mengelak daripada LHDN, mungkin juga blogger BPN pun tak berkecuali. So...... apa kena mengenal duit Umno dengan duit kerajaan. Berapa ratus juta duit Umno yang ada sekarang ini hasil daripada derma dari konglomerat (jika nak projek kena derma kat Umno), persen daripada satu-satu projek dan yuran ahli Umno seramai 3 juta lebih (itupun yuran terpaksa ditaja oleh ketua bahagian).

Jadi tepatlah jika itulah hujah yang  diberikan oleh ahli  'GAMIS' kepada Umno yang mengaku bijak. Kita kena ingat, duit itu adalah duit kita dan duit itu bukan duit mak bapak Umno  punya. Jika duit itu adalah duit mak bapak Umno punya, jangan kata nak pegang, kita nak cium pun haram tak baginya ,kerana........ Umno kedekut........ Umno tangkai jering......... Umno Buruk siku.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular