Translate

Selasa, 15 Februari 2011

Salam Maulidur Rasul....... Dimanakah Kita..!!!!!

kekasih Allah ~ hijjaz

malu rasanya menyatakan cinta
kepada dia kekasih Allah
kerana dia insan mulia
sedangkan diriku insan biasa
ku pujuk jua hati dan jiwa
meluahkan rasa cinta membara
di dalam pujian ucapan selawat
tanda penghargaan seorang umat

selagi upaya ku turuti ajarannya
apa terdaya ku amalkan sunnahnya
moga di dunia memdapat berkat
di akhirat sana beroleh syafaat
kerana peribadinya aku terpesona
kerna budinya aku jatuh cinta
rindu kupadanya tiada terkata
nantikanlah daku di taman syurga
ya rasul...ku rindu padamu..syafaatku daku..
ya rasul..syafaatkan daku..ku rindu padamu..
sesungguhnya apa yang kudambakan
adalah cinta Allah yang esa
kerana cinta kepada rasulullah
bereti cinta kepada Allah..

selagi upaya kuturuti ajarannya
apa terdaya ku amalkan sunnahnya
moga di dunia mendapat berkat
di akhirat sana beroleh syafaat
kerana peribadinya aku terpesona
kerana budinya aku jatuh cinta
rinduku padanya tiada terkata
nantikanlah daku di taman syurga
sesungguhnya apa yang kudambakan
adalah cinta Allah yang esa
kerana cinta kepada rasulullah
bererti cinta kepada Allah


assalamualaikum kawan-kawan..tidak sangka,betapa pantasnya masa berlari sehinggakan aku tidak sedar bahwa tahun ini sudah menjelma,dan salah satu hari agung umat islam telah tiba.Salam maulidur rasul buat semua..

apakah pengertian bagi maulidur rasul??

maulidur rasul merupakan hari memperingati keputeraan Nabi Muhammad SAW,iaitu 12 rabiul awal tahun gajah.Pada hari itu,baginda telah lahir ke dunia dan kelahirannya membawa sinar cahaya baru bagi kaumnya ketika itu..juga sekalian umat manusia..

bagi diriku,tahun ini ku mulakan salam maulidur rasulku dengan membaca satu naskah artikel dari laman I love Islam,di mana artikel berkenaan menceritakan tentang bagaimana sayangnya Rasulullah kepada kita,umatnya.Ia menceritakan bagaimana rasulullah menghadapi malaikat maut..dan dalam kesakitan itu,rasulullah masih mengingati kita umatnya..

kisah ini ternyata memberi kesan kepada diriku..terasa ingin menitis air mata tatkala membaca kisah berkenaan..betapa aku terharu dengan kasih sayang dan keluhuran budi Rasulullah,dan betapa ku rasakan bersalahnya aku kerana sekian lama,aku lupa akan kasihnya kepadaku..dan aku lupa untuk menjadi umat yang baik kepada Rasulullah..

Ya Allah..sesungguhnya muliakanlah tempat Rasulullah di syurga yakni di sisiMu ya Allah..(Baca Lagi)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular