Translate

Isnin, 14 Februari 2011

Bohsia Tiga Beradik, Tahniah Buat Pihak Polis.

Sekadar gambar hiasan

Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak polis yang berjaya menangkap teman lelaki kepada  bohsia dalam artikel saya (Baca Sini) yang lepas. Menurut berita terkini, teman lelakinya telah ditahan oleh pihak polis bersama seorang lagi rakannya dan merampas 20 paket yang disyaki dadah (menurut sumber)

Menurut sumber sumber lagi, pihak polis sekarang ini sedang memburu bohsia tersebut bersama bapanya yang menghilangkan diri setelah teman lelakinya ditangkap. Elok sangatlah pihak polis bertindak kerana jika hendak mengharapkan ketua kampung, alamatnya hari-harilah orang kampung menanggung dosa.

Nak salahkan JAIPk tak boleh juga kerana mungkin mereka tidak dapat laporan dari mana-mana pihak terutama dari ketua kampungnya. Jika mengikut daripada laporan saya pada 4 Januari, bermakna selepas hampir 6 minggu baru diambil tindakan.

Bagi pihak polis pula, mereka mungkin telah mengetahuinya tetapi lambat bertindak kerana mereka ingin menangkap teman lelaki bohsia tersebut bersama-sama dengan bukti. Dari apa yang saya ketahui, teman lelaki bohsia itu akan didakwa dibawah Seksyen 39 A iaitu penjara seumur hidup dan juga sebatan jika didapati bersalah.

Ada kala kita sebagai umat Islam sepatutnya peka kepada hal-hal seperti ini kerana ianya melibatkan 'Fardu Kifayah'. Bukannya kita ingin menjaga tepi kain orang jika ianya tidak melibatkan dosa pahala bagi  kita yang mengaku sebagai umat Islam dan apatah lagi jika ianya melibatkan seluruh kampung.

Dalam perkara seperti ini pihak JAIPk dapat memberi kaunseling kepada bohsia-bohsia tersebut agar mereka tidak lagi terlibat dalam perkara-perkara yang bertentangan dengan nilai-nilai Islam........ Tahniah kepada pihak polis Tambun, IPK dan pihak-pihak yang terlibat diatas kejayaan tersebut.

2 ulasan:

dajal berkata...

babi engkau joecharlie...
yang engkau nampak kat tempat PAS je..tu kat kl ..20 meter dari balai pilis ada macam macam..ada yang sebelah balai polis...

ada pelacur dalam rumah...engkau tak ambil kira..kat kelantan mungkin buat operasi jauh jauh dulu...bodoh betul engkau...haramjadah engkau...

syafiq jamaludin berkata...

as'slam..minta kebenara dri tuan blog tok promote website saya ea..^_^

http://www.jointfree.ws

sipa2 yg nk taw ape bnde yg ad at website nie..sila la klik k. thanx..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular