Translate

Khamis, 19 Mei 2011

Bila Musafirlalu Berhujah Dengan Harimau Islah...!!!


Kerajaan bawah pimpinan Umno agak bodoh sedikt kerana membina Jambatan Sultan Yahya Petra di Kelantan sepatutnya biarlah Kerajaan Pas yang buat baru betoi
Semalam pada pukul 1.01 ptg melalui BlackBerry ·  · 
    • Musafir Lalu Segala kemudahan awam di Kelantan biar PAS buat dengan syarat, segala barang untuk ke Kelantan bebas cukai dan rakyat Kelantan tidak perlu bayar pada LHDN.Kerajaan persekutuan tidak boleh menguruskan segala cukai yang berkaitan negeri Kelantan.Sanggup ker Umno nak lakukan?
      23 jam yang lalu · 
    • Harimau Islah Cukai kelantan adalah 34 juta yang dibayar ke Pusat tapi Pusat menampong kelantan 400 juta .Kita kalau berhujah biar meniti kenyataan
      23 jam yang lalu ·  ·  Seorang
    • Musafir Lalu
      Cukai yang dimaksudkan ialah merangkumi semua cukai dari cukai import hingga ke cukai export.Segala hasil mahsul mesti dikembalikan kepada Kelantan sehingga kepada medan minyak yang diterokai oleh Petronas.
      Jangan bagi alasan yang medan minyak itu berada diluar persisir pantai Kelantan atau 5 batu nautika. Jika itu alasannya, bagaimana andainya kelantan berada dalam negara Thailand, bolehkah Petronas menerokainya?.Jawapannya ialah persisiran pantai itu adalah milik Thailand tanpa boleh disentuh oleh mana-mana negara seperti medan minyak Terengganu.Jika Kelantan adalah sebuah negara kecil, pasti pendapatan Kelantan bukan RM400 juta yang pusat salurkani.Ini yang dikatakan cukai keseluruhannya.Saya nak tanya, bagaimana kiraan yang dilakukan yang membuatkan pusat terpaksa membayar kepada setiap negeri-negeri lain?
      21 jam yang lalu · 
    • Harimau Islah Kalau nak dibandingkan dgn perlis lebih banyak dari kelantan dan kononnya royalty minyak hak rakyat kelantan dan pusat sudah beri pada rakyat cuma tidak melalui kerajaan negeri .Kalau kita ikhlas kita sudah boleh menerima royalty diberi terus kerakyat dan sememang itu hak rakyat punya .Itu pergerakan Allah S.W.T belaka
      20 jam yang lalu · 
    • Musafir Lalu Wang itu tidak layak dipanggil royalti kerana royalti terus ketabung kerajaan negeri dan ianya dipanggil wang ehsan atau wang kepada peminta sedekah.Betul ker wang ehsan itu sampai kepada sasarannya?
      20 jam yang lalu · 
    • Harimau Islah Tak kita apa pangilan asalkan duit mu ni bodoh
      20 jam yang lalu · 
    • Musafir Lalu Inilah hujah orang dah mati akal sehinggalkan soal kelantan dibawa ke Perlis. Apa yang pusat salurkan seperti kamu kata RM400 juta itu bukannya bantuan tetapi hutang yang pusat kena lunaskan setiap tahun. Jika nak harap pusat (Umno) bantu, tunggu kucing bertanduk pun belum dapat melainkan dengan memenuhkan poket masing-masing.
      19 jam yang lalu · 
    • Harimau Islah Mu yang alih tajuk ...pasal tak berbincang soal yahudi sebenarnya mu tak boleh fokos satu satu isu
      19 jam yang lalu · 
    • Musafir Lalu Agak-agak apa tajuk kat atas tu...!!!!!
      18 jam yang lalu · 
    • Harimau Islah Sebab kau yang alih tajuk
      17 jam yang lalu · 
    • Musafir Lalu Mencelah dengan tajuk yang dihidangkan oleh pemilik adalah berbeza.Sekarang ini mengikut tajuk sipemilik maka berhujah biar berpandukan kepada tajuk walau apa pun alasan.
      17 jam yang lalu · 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular