Translate

Ahad, 18 September 2011

Sultan Perak Penaung Lion Club Dan Rotary Club, Apa Hukumnya???

Dalam tercari-cari dan selongkar, saya tertarik kepada satu artikel yang sudah lama dikeluarkan, yakni pada Febuari 2009 oleh laman Ibnu Hasyim. Ianya sebagai pedomen dan renungan buat semua kerana seorang raja Melayu adalah ketua agama kepada negeri masing-masing. Isu ini saya lontarkan kerana ia berkait rapat dengan isu tauliah untuk mengajar agama di Selangor. Disini saya amat bangga dengan Paduka Sultan Kelantan yang memberi kuliah agama setiap kali baginda berjemaah dengan rakyat jelata diseluruh Kelantan. Walau pun baginda adalah Sultan termuda di Malaysia, baginda patut dicontohi oleh Sultan dan Raja yang lebih tua dan bertepatan dengan gelarannya sebagai Ketua Agama Islam. 

Sebagai Sultan atau Raja, amat memalukan apabila para agamawan disekat dari mengajar di masjid-masjid kerana agama, politik dan masjid tidak dapat dipisahkan. Apakah masih terjajah dipemikiran yang agama dan politik tidak boleh dicampur, seperti agama suku politik suku. Rasulullah s.a.w. sendiri mentadbir negara menggunakan masjid, siapalah kita untuk menyekat ilmu Allah s.w.t. dari diajar kepada hambanya. Allah s.w.t. tidak melihat darjat seseorang melainkan amalnya dan tiada alasan untuk berbahas dengan Allah di Padang Mahsyar nanti kerana kita sendiri tidak mempunyai hujah. Renung-renungkanlah wahai orang yang diberi amanah...!!!!!


Ibnu Hasyim Catatan Santai
SAYA terima komen atas tajuk Friday, February 20, 2009 Lawan Yahudi Di Indonesia.. dalam blog saya. MJ said... Salam, saudara.. Sultan Perak yang baru-baru ni memecat YB Ir Nizar adalah penaung kepada Lion Club dan Rotary Club di Perak. Saya ada soalan. adakah dia murtad mengikut fatwa ulama-ulama Azhar? Adakah kita boleh kategorikan baginda sebagai pengikut zionis? Harap saudara boleh ulas. February 20, 2009 10:15 PM.
Sementara saya akan mengulas panjang, kalau ada kelapangan, maka saya muatkan tulisan ‘Sultan Penaung Freemason??’ dari blog http://www.mj2020.blogspot.com/ untuk pengetahuan kita bersama…

[ Di Indonesia Ketua Umum FUUI (Forum Ulama Ummat Indonesia), Athian Ali menyebutkan, “Freemasonry ini merupakan Intelligen Yahudi yang merupakan induk dari organisasi-organisasi di bawahnya antara lain Rotary Club dan Lions Club.” Freemason menggunakan pelbagai nama lain bagi menjalankan aktivitinya di sesebuah negara. seperti Persatuan Yoga dan Badan-badan kebajikan yang lain. Sila lihat: Sejarah dan Bgrnd Freemason

Baru-baru ni rangkaian pertubuhan Freemason (Lion Club & Rotary Club) telah diharamkan di Indonesia Sila Lihat: Lawan Yahudi di Indonesia Haram bagi orang Islam menganggotai atau melibatkan diri dengan Lion Club dan Rotary Club. Sila lihat: Haram melibatkan diri dengan kegiatan Freemason Di Malaysia..lodge Freemason ini telah bercambah dengan banyaknya. dan mandapat protection oleh VIP-VIP Malaysia. Ok, sebelum tu, anda harus tahu dan sedar serta menginsafi, Freemason inilah yang terlibat secara langsung dalam melakukan penzaliman terhadap rakyat Palestin, pembunuhan anak-anak kecil dan wanita yang mengandung.

Anda juga harus faham dan cuba untuk memahamkan orang di sekitar anda bahawa hasil sumbangan dana yg disalurkan ke US serta kegiatan Freemason inilah yang menyebabkan kematian ribuan dan jutaan umat manusia di banyak tempat. Anda harus tahu juga bagaimana tangan Freemason ini cuba untuk membelit Malaysia dalam kewangan melalui campurtangan Tan Sri Azman Hashim, dalam perundangan, dan dalam perangkaan strategi politik UMNO melalui sebuah syarikat Jepun kepunyaan Yahudi...dan..banyak lagi....McD, Milo,..... ok. Cukup. buat kali ini, cukup.. 1 benda yang kita kena ambil peduli.

Di Malaysia, seorang sultan rupa2nya merupakan penaung ataupun bapak kepada pertubuhan sebuah lodge Freemason. Sultan ini adalah penaung kepada Rotary Club dan Lion Club di Perak. Oleh sebab itu, Sultan ini telah bersekongkol dengan Freemason secara langsung dan terlibat dalam membunuh anak-anak Palestin melalui kegiatan jahat Freemason. Saya tegaskan, SULTAN INI BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI MURTAD MENGIKUT PANDUAN FATWA ULAMA AL-AZHAR DAN ULAMA INDONESA.

Seorang Muslim mesti bertanggungjawab menyelamatkan saudara2nya yang lain. Sebaran maklumat seperti ini atau usaha menuntut Tok-tok mufti Malaysia mengeluarkan fatwa pengharaman Rotary Club dan Lion Club di Malaysia adalah sangat mustahak dari segi dharuriat. Anda takut? Anda tidak perlu takut dengan seorang manusia tetapi takutlah kepada ALLAH yang Maha Berkuasa keatas segala-galanya. Perjuangan Islam tidak mengira darjat dan pangkat. marilah bersama-sama...... Hapuskan FREEMASON!!! ]

Sekian catatan santai buat kali ini, Wallahu ‘aklam.
ibnuhasyim.com
(e-mail: 
ibnuhasyim@gmail.com)
Feb 21, 2009.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular