Translate

Ahad, 29 Disember 2013

Sudah Tiba Masanya Penganjur Pula Membuat Laporan Polis.


TURUN, TURUN dan TURUN adalah tajuk perhimpunan yang akan diadakan pada 31 Disember ini. Selepas beratus-ratus laporan polis telah dibuat terhadap Perhimpunan Turun, maka sudah tiba masanya pihak penganjur pula membuat laporan polis terhadap fitnah-fitnah yang dilontarkan oleh puak-puak yang kurang berakal ini.

Fitnah terhadap penganjur Perhimpunan Turun adalah amat berat kerana mereka difitnah cuba menganjurkan rampasan kuasa terhadap kerajaan yang mendapat 47 peratus undi pada pilihan raya umum 13 yang lalu. Adakah pihak polis akan memandang dengan sebelah mata sahaja dengan laporan ini. Atau pihak polis terlalu bodoh untuk memikirkan yang rakyat akan mengulingkan kerajaan yang dipilih secara demokrasi walau pun mereka cukup arif akan penipuan yang dilakukan oleh Umno/BN. 

Pihak polis sememangnya tahu akan perkara ini kerana mereka telah lama mengerakkan SB-SB mereka untuk mengintip pergerakan para pemimpin Pakatan Rakyat. Kita tidak nafikan ada sesetengah pegawai polis tahu akan perkara ini tetapi oleh kerana tangan mereka diikat maka tiada apa-apa tindakan boleh mereka lakukan. Bagi yang berpangkat lebih kanan, mereka sanggup menjadi boneka kerajaan yang dikuasai BN semata-mata mengejar pangkat dan kemewahan.

Oleh itu disarankan agar pihak Pakatan Rakyat membuat laporan polis bagi setiap daerah bagi memastikan rakyat tidak terpengaruh dengan tuduhan yang tidak berasas ini. Jika benar PAS/PKR/DAP ingin mengulingkan kerajaan, kenapa perlu bagi parti-parti politik ini menyertai setiap kali ada pilihan raya umum atau pun pilihan raya kecil. Walau pun mereka tahu akan tipu helah dan penyalahan gunaan kuasa sentiasa dilakukan oleh pihak kerajaan yang didomino oleh Umno.

Apa senjata penyokong perhimpunan ini akan gunakan

Daripada dahulu sehingga sekarang, pihak polis tidak pernah dapat menemui senjata dalam setiap perhimpunan yang dianjurkan oleh PAS/PKR/DAP. Tidak pernah berlaku perhimpunan yang dianjurkan itu membuatkan negara menjadi huru hara melainkan ia adalah provokasi yang dilakukan oleh pihak berkuasa sendiri dengan arahan dari pimpinan tertinggi Umno.

Jika anda mengikut perkembangan ini anda akan disajikan dengan latihan olok-olok oleh pihak berkuasa yang kononnya dengan memberi alasan latihan itu hanyalah persediaan semata-mata sedangkan rakyat bukannya bodoh macam pencacai Umno mahu pun Perkasa.

Setiap kali pihak Pakatan ingin menganjurkan perhimpunan aman, pasti mereka pun sama sibuk dengan mengatakan mereka pun berhak dan akan bersama-sama untuk menunjukkan bahawa mereka memiliki penyokong ratusan ribu dan pasti akan turut sama sertai demi mempertahankan negara. tetapi apa yang berlaku ialah mereka akan menyembunyikan diri dan dengan pantas menukar pakaian kemegahan mereka apabila melihat kehadiran rakyat yang menentang kerajaan sejauh mata memandang. 

Jika mereka berani pun disebabkan mereka beramai-ramai berdiri di belakang pihak polis. Inilah sikap-sikap dayus NGO-NGO pembela ketuanan Melayu yang kononnya sanggup berjuang sehingga ketitisan darah terakhir sambil menghunuskan keris telanjang mereka. Saya pernah melihat bagaimana penyokong ketuanan Melayu turut bersama-sama dengan penyokong Pakatan untuk menutup identiti mereka kerana kedatangan mereka yang kononnya melebihi penyokong pihak Pakatan dan pemimpin-pemimpin besar/pendek melarikan diri daripada di malukan demi menjaga air muka mereka..

Tuduhan mereka yang perhimpunan Turun adalah untuk mengulingkan kerajaan dengan menggunakan apa. Adakah setiap mereka dibekal pistol atau AK 47 atau pelancar roket atau pun kereta-kereta kebal?. Jika inilah yang dibawa oleh para penyokong perhimpunan Turun, pasti polis akan kecut teloq dan mereka tidak akan berani keluar daripada balai. Mereka menangkap rakyat yang memakai pakaian berwarna kuning atau hitam dan kenapa mereka begitu takut dengan warna-warna itu sehinggakan ia menjadi satu fobia bagi yang menyokong penguasa yang zalim.

Apakan daya, rakyat marhaen masih lagi mempunyai akal yang waras yang mana ia tidak dimiliki oleh para pencacai Umno/BN/Perkasa.Pekida yang sentiasa diperbodoh-bodohkan oleh para pemimpin mereka yang hidup senang lenang dengan harta yang mencurah-curah hasil rompakan terhadap rakyat. Para penyokong perhimpunan Turun ini hanya berbekalkan sebotol air mineral, sehelai tuala, sehelai kain pelekat yang mana ianya tidak cukup untuk mengulingkan kerajaan yang memiliki persenjataan yang lengkap. 

Para SB-SB pula sanggup memukul rakyat yang tidak melawan tanpa belas kasihan dan tanpa mengira kecil-besar, tua-muda, lelaki-wanita demi menunjukkan kepada pemimpin zalim mereka bagaimana perhimpunan ini diuruskan. Semoga Allah S.W.T melaknati tangan-tangan mereka yang memukul tanpa belas kasihan dan ingatlah wahai kaum yang zalim akan doa-doa orang-orang yang kamu aniaya itu diterima terus. Kamu boleh bermegah di hadapan penguasa kamu dengan sedikit imbuhan dunia tetapi ingatlah wahai penzalim, setiap pukulan yang kamu lakukan itu akan tetap dibalas dengan balasan yang kamu sendiri tidak boleh bayangkan.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular