Translate

Jumaat, 17 Julai 2009

Siasatan terpilih oleh SPRM.

Seperti tulisan saya semalam ada kebenarannya tentang SPRM. Apabila melibatkan pemimpin pembangkang, larinya umpama raja pecut dunia bila melibatkan pembangkang tetapi bila melibatkan pemimpin Umno-Bn, jalannya seperti orang tua bertongkat.
Itulah realitinya SPRM tentang isu exco Pakatan Rakyat Selangor. Kenapa tidak menyiasat kekayaan luar biasa Khir Toyo dengan rumah agam mewah beliau yang mengaku hanya RM 3.5 juta sahaja. Tetapi disanggah oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir. Sedangkan rakyat bukannya buta dan bodoh nak beza antara RM 3.5 juta dengan RM 24 juta.
Kalaulah SPRM sebuah badan yang betul-betul telus, banyak lagi kerja yang perlu dilakukan terhadap para pemimpin Umno, sebagaimana isu balak di Pahang yang melibatkan Menteri Besarnya sendiri. Bukannya sedikit kalau dah sampai RM 63 juta dan yang terbaru melibatkan saman bernilai ratusan juta.
Yang mereka cari sangat kes kereta dan lembu yang tak seberapa di Selangor. Itu pun dapat pujian lagi daripada Sultan Selangor kerana ianya semata-mata untuk rakyat. Dan Baginda meminta agar perbanyakkan lagi pembahagian lembu kat rakyat pada masa hadapan. Sungguh memalukan buat para pemimpin Umno, bila tuduhan mereka mendapat pujian daripada Sultan.
Kes yang melibatkan mantan Menteri Besar Selangor dan isteri beliau yang menyalahgunakan kereta kerajaan negeri untuk kepentingan diri sendiri dan juga duit Balkis yang digunakan macam mak bapak dia yang punya.... macam mana SPRM buat kerja. Bagaimana dengan isu Menteri Besar Pahang yang telah memufliskan negeri Pahang dengan isu balak.
Tetapi mantan Menteri Besar Pahang telah diselamatkan oleh Tun D. Mahathir dengan melantik beliau sebagai Yang Dipertua Melaka, yang terlepas daripada tindakkan undang-undang kerana diberi kekebalan. Apakah Ketua Pengarah SPRM akan jawab dihadrat Allah s.w.t nanti. Tak apa dunia kamu boleh lepas, tetapi jawablah nanti di akhirat. Semoga mereka yang ada kekebalan dan kuasa di dunia semasa hidup, sudah menghafal apa yang akan dijawab, bila ditanya oleh Allah S.w.t. nanti........... Selamat berjaya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular