Translate

Senarai Blog Saya

Rabu, 9 September 2009

Aku Dah Kata ........... Tajuk Tu Kasar

Minta laluan ya............ bila berhujah mesti ada dalil ada nas ada fakta............ jangan pakai langgar je........... 31 tahun duduk dalam PAS............ saya tidak penuh mendengar Tok Guru PAS kata........... masuk PAS boleh masuk Syurga............. Melainkan ianya keluar dari Tok Guru Umno................ Kalau Umno betul-betul perjuangkan Islam............ Umno lah yang masuk Syurga............ Ingat Tok Guru PAS pandai sangat nak letak si polan ni masuk Neraka............ si polan ni masuk Syurga............ kalau macam tu ...... seronok la ......... sentiasa berkepit dengan Tok Guru PAS la............ boleh masuk Syurga.


Inilah jenis berhujah pakai nafsu............. tiada dalil tiada nas....... Inilah yang dikatakan menabur fitnah......... pakai tembak aje............... Ni nak bagi orang Umno faham sikit............. Dalam Islam hukum tetap hukum.......... tak boleh pinda-pinda.......... macam pinda perlembagaan Malaysia........... pakai lanyak........... macam budak-budak yang hilang akal sekejap............... kat Shah Alam tempoh hari............ kita kalau nak jadi pandai kena belajar........... kalau jadi bodoh sombong.............. belajar dengan yang hilang akal sekejap tu............ Bukan bermaksud sentiasa hilang akal!!!!!........ masa dalam keadaan marah ajer............ bila hati sejuk............. waras balik............ biasalah............. adab setengah-tengah orang.


Saya........... walau bagaimana tidak suka pada pemimpin Umno................ tetapi apabila berjumpa, saya tetap menghormatinya. Suka atau tidak............. hormat mesti ada pada diri saya............ kerana mereka dipilih oleh suara majoriti.............. walau pun secara pintu belakang. Dimanakah hujahnya yang mengatakan ........... sekurang-kurangnya Umno memcuba yakni memertabatkan Islam............ Yang saya tahu, Umnolah parti yang telah cuba menghancurkan roh keIslaman yang ada pada diri kaum Muslimin dan Muslimat.


Zaman yang terbaik adalah zaman para-para Sahabat, itulah yang telah disepakati oleh para ulama. Rasulullah s.a.w. telah menamakan 10 Sahabat yang dijamin Syurga................ apakah Rasulullah telah melakukan kekhilafan dalam menyebut tentang 10 Sahabat dijamin Syurga?.
Apakah Rasullah s.a.w. sebagai makluk yang paling dicintai oleh Allah s.w.t. senang-senang sahaja menamakan sesiapa sahaja untuk masuk Syurga?. Sedangkan Bapa Saudara yang amat disayanginya pun, Rasulullah s.a.w. tidak berdaya menahan Bapa Saudaranya dari dimasukkan kedalam Neraka.
Walaupun seluruh air liur Baginda telah disapukan keseluruh  badan Bapa Saudaranya.(untuk perhatian semua, diharamkan tubuh Rasulullah s.a.w. dimakan api Neraka). Tetapi ketentuan Allah s.w.t. tetap telah tercatat sebagai penghuni Neraka denga hukuman yang paling ringan, iaitu otaknya menegelegak.
Tentang 10 Sahabat itu pun adalah perkhabaran oleh Allah s.w.t. melalui Malaikat Jilbril. Maka siapakah TGNA yang boleh menjanjikan Syurga?. Apa yang dikatakan oleh TGNA ialah ciri-ciri yang telah Islam ajarkan melalui Al-Quran dan As-Sunnah. beliau mengatakan.............. jika melakukan perkara ini,  mereka akan masuk Syurga............... dan jika melakukan perkara itu akan masuk Neraka. Ianya berpandukan kepada Al-Quran dan Hadith. Tetapi akhbar arus perdana pro Umnolah yang menjadi pencacai dengan memutar belit kenyataan TGNA tentang Islam Pelastik (plastik), yang ditujukan kepada Umno............... bila dapat kepada akhbar pencacai ............ mereka menuduh TGNA menyebut Islam Palestin.
Sekurang-kurang.......... Umnu  memcuba............   Apakah yang dikaitka mencubakan itu? Meroboh surau  di Selangor dan Terenggani? Menarik semula bantuan kepada sekolah agama mengikut pra-kapital pelajar? 
Menolak pemohonan tanah untuk kegunaan sekolah pondok dengan menanam pokok getah, kelapa sawit dan apa sahaja yang akan dapat mereka daripada hasil tersebut untuk menyalurkan kepada tabung sekolah  dan tidak perlu lagi  meminta apa-apa bantuan dari kerajaan.
Mereka cuba membuang perkataan Islam pada PAS, tetapi bagaimanakah pula dengan SIS.. Apakah itulah yang dikataka mencuba................. manalah mereka belajar tentang perkara-perkara tesebut.. Zaman yang paling teruk ialah pada zaman rejim Dr. Mahathir.
Apabila kerajaan PAS Kelantan dan Terengganu ingin melaksanakan hukum Hudud, mereka memperlekehkannya. Mereka membuat bermacam cara untuk menggagalkannya dengan ugutan dan memcerca hukum Hudud tersebut. Sedang waktu yang sama tanpa sedar, mereka telah menghina Allah s.w.t. yang melibatkan akidah mereka...................... Fikirkan akan segala perbatan pemimpin kamu itu.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular