Translate

Isnin, 21 September 2009

Haramkan SIS Jika Umno Parti Islam.

Memandangkan hukuman sebat dijatuhkan di negeri kelahiran Pendana Menteri, maka Umno yang mengaku sebagai parti Islam patut mengharamkan Sister In Islam. Jika benar kata-kata itu keluar daripada mulut Datuk Seri Najib.

Sekiranya Umno takut mengharamkan SIS, pilihan yang ada ialah jangan membenarkan SIS menggunakan perkataan Islam. Inilah pertubuhan yang bertopengkan Islam, semata-mata untuk memalukan umat Islam dengan sikap sekularnya.

Dimanakah Umno yang mengaku sebagai parti Islam dalam menangani isu sebat yang dijatuhi oleh Mahkamah Syariah Pahang. Apakah keperluan buat SIS untuk menyemak semula hukuman yang dijatuhi oleh Mahkamah tersebut.

Sebenarnya semasa Rasulullah telah di Israk kan, baginda telah mendengar suara-suara yang menegur baginda tetapi Malaikat Jibrail terus membawa Banginda tanpa menoleh. Jika dizaman sekarang ini kita boleh mengandaikan bahawa itulah suara SIS.

Dalam kesungguhan SIS yang kononnya untuk membela kaum wanita, apakah mereka mampu untuk meminta Allah s.w.t. menyemak kembali hukuman yang akan diterima oleh kaum wanita yang melakukan kesalahan di padang Mahsyar nanti.

Mungkin mereka boleh berhujah dihadapan Allah s.w.t. yang mana Allah s.w.t. mungkin terkhilaf menjatuhi hukuman diatas dasar membela kaum wanita. Usahlah menyibuk kat Malaysia ini kerana banyak lagi pertubuhan yang mampu berperanan membimbing Kartika selepas beliau selesai menjalani hukuman.

Apakata jika SIS pergi ke China dan Jepun dimana dua gadis  Melayu telah dijatuhi hukuman. Seorang telah dijatuhi hukuman tujuh tahun setengah di Jepun dan di China seorang lagi dijatuhi hukuman seumur hidup, kedua-duanya baru berumur 25 tahun.

Itu belum lagi yang berada di negara-negara lain seperti Amerika Latin, Eropah dan beberapa lagi di negara Asia. Mungkin nama SIS akan bergemilang seperti bintang-bintang dilangit. Bukankah itu yang dicita-citakan oleh SIS untuk mencari glamour..

Sedangkan yang empunya tubuh sanggup menerimanya tanpa membuat rayuan terhadap hukuman yang telah dijatuhi keatasnya. Kenapa mereka terlalu sibuk mencampuri urusan yang tiada kena mengena dengan mereka.

Atau ada tangan-tangan ghaib yang mengarahkan pertubuhan tersebut agar membuat rayuan terhadap hukuman tersebut. Yang pasti ada pihak yang cukup gerum dengan hukuman tersebut kerana ia berkepentingan dalam hal yang melibatkan arak.

Yang mengerumkan mereka kerana ia adalah satu permulaan terhadap hukuman syariah yang akan membawa impak kepada mereka pada masa akan datang. Walau pun ianya hukuman syariah 356, tetapi ini betul-betul menakutkan mereka.

Atau mungkin juga kerana mereka takut dek kerana ramainya anak pemimpin parti Islam Umno yang menbanjiri kelab-kelab malam dan juga disko-disko. Kita semua maklum akan hidangan istimewanya ialah air kencing syaitan yang berkemungkinan, bekalannya adalah daripada Filipina.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular