Translate

Jumaat, 4 September 2009

Kemelut Politik Di Terengganu Semakin Parah.

Apabila Ahmad Said menerima jawatan Menteri Besar Terengganu, maka bermulalah pergolakan didalam politik Umno Terengganu. Sekarang ini wujub dua kem dalam Umno Terengganu.

Satu kem memihak kepada Menteri Besar Datuk Ahmad Said dan satu kem lagi adalah daripada kem Datuk Idris Jusoh, yang ketuai oleh Datuk Rasol, beliau adalah orang kanan kepada Idris Jusoh. Ianya bermula apabila pihak Istana Terengganu tidak memperkenankan Idris Jusoh sebagai Meneteri Basar.


Jawantan tersebut telah ditawarkan kepada kem Idris Jusoh, tetapi mereka menolaknya. Kerana pada anggapan mereka ia suatu yang tidak kena kerana melampaui ketua mereka sendiri. Walau pun didalam hati, meronta-ronta inginkan jawatan tersebut. Bukan senang nak jadi menteri Besar, apatah lagi ianya dipelawa sendiri oleh pihak Istana. Ini semua menunjukkan betapa setianya mereka kepada mantan Menteri Besar, lebih-lebih lagi kepada Rasol.


Perkara ini benar-benar memeningkan kepala hotak Muhyiddin anak Pak Yassin. Dan dengan keadaan paksarela, beliau telah menawarkan dirinya sebagai orang tengah untuk menyelesaikan kemelut politik di Terengganu yang sudah berlarutan sejak PRU 12 .


Perkara ini juga telah memalukan Hishamuddin selaku Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu dan Ahmad Said sebagai Timbalannya, telah melakukan berbagai-bagai cara dalam usaha memulihkan kembali kegemilangan semula Umno. Umno yang sejak awal lagi telah melakukan kesilapan dengan melantik Hishamuddin Aaawwwww yang sememangnya lembik seperti sotong.


Lain kali, hantarlah yang gagah perkasa seperti Bapak Perkasa, Ibrahim Ali ke..... pakar bakar jambantan, Rais Yatim ke .......... pakar pikul kotak, Ezam ke......... pakar menyalak, Khairy ke....... Ini .... hantar sotong, apa sotong boleh buat.


Jika Anak Pak Yassin sendiri yang ingin menjadi orang tengah, maka politik Umno Terengganu sedang menunggu kehancuran. Mereka ini langsung tidak menghormati Tok Jib yang bekerja keras dalam mejayakan 'One Malaysia'.

Sebagaimana yang dikatakan oleh anak Pk Yassin, "Saya lihat sudah ada penambahbaikan situasi sekarang berbanding dahulu. Namun begitu, saya nyatakan kesediaan saya untuk membantu mana yang difikirkan perlu kalau ada perkara-perkara tertentu yang perlu dibereskan".

"Sama ada membabitkan isu politik atau kerajaan dengan kerjasama Datuk Seri Hishammuddin dan Menteri Besar...lepas hari raya atau bila masa yang sesuai," katanya selepas mengadakan perjumpaan dengan pemimpin empat peringkat Umno Terengganu di pejabat Umno Bahagian Hulu Terengganu di sini hari ini.


Bagi saya, jalan yang terbaik untuk One Malaysia ialah gugurkan semua nama-nama mereka didalam PRU 13 nanti. Bukan apa........ Tok Jib........ mereka buat kepada Tol Jib.......... macam bola........ boleh tendang kesana kemari....... Apa pun....... pemimpinlah yang memburukkan keadaan daripada membaikpulihnya....... betul tak ......... Tok Jib. Buang dalam bangkul sampah jer........... buat menyemak je...... pi main jauh-jauh.


Kalau Tok Jib kekurangan calon........ Tok Jib jangan takut......... saya ada...... saya boleh jadi calon. jangan kata calon Adun......... calon MP.......... Calon presiden Umno pun saya layak. Kalau nak dibandingkan dengan Zambry d'Pulau........ saya ada 4 PHD. Zambty dengan anak Pak Yatim baru ada satu PHD........... entah-entah yang mereka punya itu pun dibelia kat Pekeliling...... manalah tahu.... zaman sekarang..... siapa ada duit..... semua boleh beli.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular