Translate

Rabu, 20 Januari 2010

Cola : Kerajaan Jangan Cuba Bermain Api......



 







Apabila khabar-khabar angin bertiup kencang yang mengatakan bahawa Cola dan Elaun Perumahan guru akan dipotong. Jika ini benar-benar menjadi realiti, maka ramai kakitangan kerajaan akan menjadi muflis. Bayangkan bagaimana elaun tersebut akan dipotong sebanyak 50 %, apa kakitangan kerajaan akan makan.......... makan pasir.

Anak-anak mereka akan terbiar kerana tidak mampu lagi menghantar ke pusat asuhan disebabkan sumber kewangan telah dipotong oleh kerajaan One Malaysia. Kenapa saya mengatakan begitu!!!!!.Ramai kawan-kawan saya yang menjadi kakitangan kerajaan One Malaysia, bila dapat gaji.......... tolak sana......... tendang sini........... terajang situ............ akan berbaki RM 300 hingga RM 400 sahaja........ itu pun jika berbaki.

Apa tidaknya jika ansuran rumah kena bayar............... ansuran kereta...................... upah jaga anak................ potongan melalui biro angkasa................ ditambah dengan pinjaman peribadi............. makan minum lagi............... dah lah barangan keperluan semakin melambung.............. minyak kereta lagi........... jika bagi yang anak ramai............lagi haru...............habis berapa yang tinggalnya.

Engkau............ One Malaysia, tak apalah........... selenggara rumah sahaja berjuta-juta setahun............. semua elaun kamu dapat............... sampai kamu berak pun ada elaun............... daripada seluar dalam sampai ke makan............. semua RAKYAT DIDAHULUKAN yang tanggung...........  Laki kamu pulak................ kalau sekali shooping............. macam tak ingat dunia.

Duit cukai dan sumber dari Petronas berpuluh bilion setahun................... mana kamu sembunyikan............ jangan kamu gadaikan kepercayaan 1.2 juta kakitangan kerajaan................ jangan bermain dengan api......... adakala RAKYAT DIDAHULUKAN.............. boleh berdiam diri............... melihat bagaimana keborosan Laki kamu berbelanja.............. jika benar berita tersebut............ jangan marah bila rakyat bangun berdemotrasi.

Apa yang RAKYAT DIDAHULUKAN mengharapkan............ ianya benar-benar bukan realiti......... Sekarang ini RAKYAT DIDAHULUKAN jangan tunggu dan lihat.............. buat protes dahulu............ jangan bila dah dilaksanakan.............. baru bertindak............... bertindak dahulu sebelum ianya berlaku......... jangan pertaruhkan masa depan keluarga.......... baik daripada pihak polis............ mahu pun tentera.

Sama-samalah berganding bahu............... untuk menidakkan hasrat One Malaysia........ and Laki......... and kroni-kroni............... anda sebagai RAKYAT DIDAHULUKAN............. patut bersama-sama............. sudah lama RAKYAT DIDAHULUKAN........... di tendang terajang oleh pemerintah.............. jangan sampai nasi sudah menjadi bubur.

1 ulasan:

azman kamarul berkata...

Jika mereka tarik elaun-elaun ini, mari kita bangkit dah jatuhkan kerajaan yang paling bengong dalam sejarah tamadun manusia....ingat jika elaun ini ditarik bukan saja orang PAS DAP dan KEADILAN yang terkena tetapi jangan lupa....BUKAN SEDIKIT YANG MENJAWAT DALAM PERKHIDMATAN AWAM ADALAH ORANG UMNO TEGAR....Bersediakah orang UMNO ini untuk diperbodohkan sedemikian rupa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular