Translate

Senarai Blog Saya

Jumaat, 1 Januari 2010

Hello Mamak..... Roti Kosong Satu.....Gelas Kosong Satu....

Apa lagi yang patut rakyat One Malaysia katakan lagi diambang tahun baru........... Terima kasih One Malaysia. Jika dahulu...... kenaikkan harga barang dalam lingkungan 5 sen atau pun 10 sen............ Tetapi sekarang kerajaan BN dah tak main sikit-sikit........... pasal poket lambat penuh........... jadi terpaksalah naik secara yang mengejutkan RAKYAT DIDAHULUKAN......... maka berbuihlah mulut hulubalangnya mempertahankan One Malaysia dengan alasan............ kerajaan sudah tidak mampu untuk menampung subsidi.

Satu hadiah buat RAKYAT DIDAHULUKAN daripada One Malaysia kerana memenangkan BN dan kenaikkan pangkat One Malaysia sebagai PM.............. Bertetapan dengan singkatan nama Barisan Nasional atau BN.
Barang Naik........... 
Bila Naik?????????
Baru Naik.........
Banyak Naik????????
Banyaaaaaaaaaaaaaaaaak Naik................

Mungkin untuk menampung kos.............. pasal tengah berangan-angan nak beli Jet Pejuang baru............. nanti takut-takut komisen kurang............ So.......... sebelum tersungkur........... baik bantai cukup-cukup duit RAKYAT DIDAHULUKAN.......... Nanti tak ada cam......... kalau kecundang dalam PRU 13.

Macam kata bekas menteri daripada utara.............. "Baru tahu tol lebuhraya mahal"............ pasal selama ini semuanya RAKYAT DIDAHULUKAN yang tanggung............. Biasalah bila kata-kata tersebut keluar daripada Merak yang baru turun daripada Kayangan........... selama ini tak sedar bagaimana RAKYAT DIDAHULUKAN terpaksa merempuh kehidupan seharian.

Jadi azam tahun baru ini terpaksalah diubah.............. beli Lembu seekor.......... buat kereta Lembu............ minyak dah dah tak payah pakai............ makanan pun tak payah beli........... lalang kat padang sebelah rumah panjang-panjang........... pasal DBI tak datang potong............. Tapi bila lambat bayar cukai pintu yang tinggi mengunung............ cepat sangat sampai surat nak sita............. Tahi Lembu boleh buat baja tanam sayur....... bak sayur-sayuran dah jimat tu.

Kalau Lembu dah tua boleh minta One Malaysia atau Zambry tolong sembelihkan............. Daging boleh jual buat modal beli Lembu baru................ Pergi kerja bawa bekal air sendiri............ kalau makan kedai mamak senang sikit............ "Mamak...... roti kosong satu....... kasi gelas kosong satu"......... Jangan order Parpukari sudah la............ pasal gerenti mahal punya............ kalau jumpa dia pun.......... jangan pandai-pandai ajak belanja makan.............. pasti pokai.

Kalau orang tanya kenapa kedekut sangat............. jawab saja :"Aku kumpul duit pasal nak beli Jet baru"........... Terima kasih One Malaysia.............. kerana telah menyedarkan hamba-hambamu............... betapa perlunya kita berjimat cermat............ Sebenarnya banyak kebaikkannya............ salah satunya tak payah keluar duit untuk menguruskan badan............ tak perlu takut hidap kencing manis.

Dan kita sebagai RAKYAT DIDAHULUKAN sepatutnya berbangga dengan One Malaysia.......... and keluarga.............. and kroni-kroninya............. kerana telah menjulang nama negara dimata dunia............ diatas kepandaian mereka berbelanja............... setiap kali keluar negara.

Biarlah hanya RAKYAT DIDAHULUKAN sahaja digalakkan............. membeli produk keluaran Malaysia.......... seperti mana yang selalu One Malaysia nasihatkan.............. Bagi keluaran luar negara............. biar One Malaysia............ and keluarga............ and kroni-kroni.........UTAMAKAN.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular