Translate

Senarai Blog Saya

Ahad, 24 Januari 2010

Rosmah Mansor : Jangan Tertipu Dengan Lakonannya.........

Bila disebut Rosmah Mansor, maka beliau tidak boleh tidak............. mesti dikaitkan dengan One Malaysia.. Memanglah............. pasal beliau Laki Najib........... itulah gelaran yang diberikan oleh kebanyakkan penulis blog. Seorang yang dikatakan banyak mencampuri urusan negara daripada menjadi surirumah seperti isteri-isteri bekas Perdana Menteri yang lain.


Mungkin juga idea One Malaysia adalah daripada beliau yang banyak merancang perjalanan  politik Bini Rosmah. Usah anda  terlalu percaya sangat dengan cara beliau melayan rakyat bawahan.

Kita selalu dipertontonkan bagaimana kemesraan yang ditunjukkan terhadap kanak-kanak cacat, anak-anak yatim mahu pun orang-orang tua. Beliau akan ditonjolkan oleh media-media massa arus perdana yang menjadi pencacai-pencacainya.

Itu semua adalah lakonan Laki Najib semata-mata untuk mengaburi mata orang ramai, konon-kononnya beliau seorang yang perihatin. Kerana mengikut cerita yang saya dapat, jika Laki Najib pergi melawat rakyat bawahan seperti kanak-kanak cacat, kita boleh melihat bagaimana ramahnya Laki Najib memeluk membelai kanak-kanak cacat tersebut.

Tetapi apa bila Laki Najib menaiki kereta rasminya, Laki Najib akan mengesat mulutnya dengan perasaan jijik. Kerana itulah bila orang bercerita kepada saya, saya tidak hairan dengan perbuatan Laki Najib itu. Sedangkan dengan ALLAH pun Laki Najib boleh berlakon, inikan pula manusia.

Bagi Laki Najib........... alang-alang nak cium............ ciumlah yang hensom-hensom............... macam hero filem hindustan ke...............

Mungkin Laki Najib merasa jijik bila melihat kanak-kanak cacat muka ke............ otak ke.......... tapi terpaksalah menunjukkan lakonan terbaiknya.............. agar nanti rakyat marhean............. memuji dan memuja beliau........ satu sikap terpuji Laki Najib ialah suka dipuji.

Yang pasti.......... segala perbuatan baiknya mesti dilaporkan.............. jika tidak rakyat tidak tahu. Jika kita sebagai umat Islam diajar............... bagaimana kalau menderma............. tangan kanan memberi.......... pastikan tangan kiri tidak mengetahuinya..

Bagi Laki Najib............ kalau buat macam tu............. orang tak tahu.............. tak glamourlah............... akukan Laki One Malaysia............. derma seratus dua pun........... mesti panggil semua media cetak dan eletronik pencacai datang............... tangkap gambar............ barulah glamour.

Macam aku jumpa kotak putera Arab ari tulah................. dapat USD 2 juta............. heboh satu dunia.......... lepas tu duit hadiah tu aku derma pulak kat persatuan............. bukan main suka Bini aku One Malaysia.......... sekurang-kurangnya naik juga saham aku dengan Bini aku One malaysia.

Yang selama ini cukup tercalar dengan isu C Mongol........... dan C Four............. tambah sikit dengan kapal selam C Pion.............. Apa-apa pun imej mesti jaga............ apa tah lagi............. dua tiga tahun PRU 13 pula.
Tak tahulah boleh menang ke tidak............... jika parti Bini aku One Malaysia kalah.............. alamaknya akulah 'Wanita Pertama'.............  yang menjadi 'Wanita Pertama'............ paling singkat menjadi 'Wanita Pertama'.

Kalaulah aku 'Wanita Pertama' menjadi............. 'Wanita Pertama'  paling singkat........... menjadi 'Wanita Pertama'................ mana aku nak letak semua pakaian-pakaian dan kasut-kasit aku............. mungkin kena beli bangkin banglo sebuah............ khas untuk pakaian-pakaian dan kasit-kasut aku.

Duit USD 2 juta tu............ nasib baik tak luak-luak lagi............. pasal ari tu aku bagi 'Mod Cek" je............... duit betul mana boleh bagi........... rugi oooooiiii............... bukan sikit............. hampir-hampir RM 7 juta.............. kalau persatuan-persatuan tu nak penuhkan tabung mereka............. pandai-pandailah cari sendiri.

Biasalah.............. lakonan mesti real.............. baru orang percaya........ macam Bini aku One Malaysialah...............masa pilihan raya Permatang Pauh ari tu.............. janji bagi geran puluh-puluh ribu kat surau dan masjid............. duit tak ada apa.............. biasalahkan tu.............  bagai perpatah-perpatih orang tua-tua macam mak sedara aku kat N9............  'Ketam mengajar Lakinya berjalan dengan betul'............ atau 'Jika kuah tak tumpah kat nasi, tumpah kat mana lagi'.
http://3.bp.blogspot.com/_Iv3R6_w1SVw/Sqg7jIhAwfI/AAAAAAAAB8Q/QpDYgBQDXxQ/s400/rosmahbacaquran.jpg
Pasal tulah sekarang ini............. kena kuat ngaji dan buat umrah............... minta-minta kat ALLAH............. agar pilihan raya nanti.............. parti Bini aku One Malaysia menang................ Hang tengoklah sendiri betui-betui.............. walau tak tutup aurat pun................ aku tetap ngaji Al-Quran................. hang ingat orang pakai jubah dan jibab saja yang ngaji............... hang kena ingat sikit.............. fesyen tidak menghalang aku dengan ALLAH.....

Ya ALLAH Ya Tuhanku................. menangkan Bini aku One Malaysia............ dalam pilihan raya nanti............. agar aku kekal sebagai 'Wanita Pertama'............... jangan kau jadikan aku.............. sebagai 'Wanita Pertama' yang paling pendek memegang 'Wanita Pertama'............... Aminnnnnnnn.




 
Bye...........bye.............bye............ jumpo laie kat negore sembilan.

Rosmah Mansor adalah isteri PM yang paling boros berbelanja dan menggunakan segala kemudahan milik kerajaan. Beliau semacam menganggap harta kerajaan adalah miliknya. Isteri PM pertama yang mencampuri urusan negara, sehinggakan ianya menjadi tanda tanya, siapakah sebenarnya yang menjadi orang nombor satu.............. Bini Rosmah ke atau Laki Najib. Apakah beliau akan menjadi Imelda Marcos ke 2 ?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular