Translate

Jumaat, 26 Februari 2010

Inilah Contoh Umno Menghayati Maulidur Rasul......

Datuk Seri Najib Tun Razak mahu umat Islam mencontohi serta mengambil teladan daripada empat sifat Nabi Muhammad S.A.W. iaitu sidiq (benar), amanah, tabligh (menyampaikan) dan fatanah (bijaksana) kerana ia merupakan ciri-ciri penting untuk mencapai kecemerlangan.

Perdana Menteri berkata, empat sifat itu hendaklah dijadikan inspirasi dan diadaptasi bagi memacu meningkatkan ummah yang progresif.
Inikah yang dinamakan Sidiq (Benar) oleh Umno
[kj2.JPG]
Inikah sikap Amanah Pemimpin Umno
Sikap Tabligh (Menyampaikan) yang telah berjaya Umno lakukan
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEia3uplcmtj7irgoUipZzFoY_zDTaogoMJrY_blQMBXSV2gB8vwIOc3NUoEQ2VGS40gbwwiYT7opGsAxkavCEEMXeAX7SLwXKCyeOzLdYcDa45Q_LNZtZby_mlr5S-AjwTZGro9nCTrbZ0/s400/arak.jpg
Sikap Fatanah (Bijaksana) mendidik oleh Umno
Maka sudah tentulah pemimpin-pemimpin masyarakat, pentadbir, golongan profesional dan seluruh umat umumnya perlu berusaha memiliki sifat-sifat ini dan mencontohi tingkah laku pemimpin Umno dalam setiap tindakan dan pekerjaan yang Umno lakukan.
Dan Umno telah berjaya menghalalkan judi dan arak jika ianya berlesen, andainya tidak berlesen maka ianya menjadi haram. Begitu juga dengan hukum Hudud diharamkan kerana ianya bercanggah dengan perlembagaan negara.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular