Translate

Selasa, 23 November 2010

Berita Panas... Panas...Panas Dari Pemuda Umno!!!!!!!

Sebelum anda baca dengan lebih jauh sila klik dua link dibawah terlebih dahulu agar anda dapat memahami kisahnya dengan lebih jelas.

Link 1 klik di sini

Link 2 klik di sini

Satu atau dua hari selepas saya mencatitkan tulisan dalam link kedua, seorang teman menghubungi saya menyampaikan pesanan daripada Sohaimi Shahadan kononnya tulisan tersebut tidak benar.

Saya pesan balik kepada teman saya supaya beliau memberitahu Sohaimi agar menjawab dakwaan tersebut di media masa atau e mel kepada saya dan saya akan siarkan penafian dia.



Teman saya berkata dia telah mencadangkan kepada Sohaimi agar melakukan perkara tersebut tetapi dia tidak mahu melakukannya dan tidak mahu melayan dakwaan saya. Sohaimi berkata kepadanya dia sibuk dengan kerja-kerja lain dan banyak benda yang dia nak kena 'present' kepada PM setiap kali mereka berjumpa. Wah ! hebatnya mamat ini, selalu jumpa PM 'present' itu ini. Betulkah perkara ini ? Semoga Pejabat PM dapat menjelaskannya. Kita bimbang takut ada orang jual nama PM.

Kenapa Sohaimi tidak mahu menjawab dakwaan saya ? Rakan-rakan sekalian, dalam soal melemparkan dakwaan saya tidak akan menulis membabi buta jika perkara tersebut tiada asasnya.

Daripada hari pertama saya mendapat info tersebut lagi saya telah yakin yang info itu ada asasnya. Sebab itulah Sohaimi Shahadan tidak berani menjawabnya.

Saya diberitahu pada mulanya CEO 1901 Hotdogs adalah antara usahawan yang dipilih untuk menerima pengiktirafan daripada Pemuda Umno.

Tetapi setelah penganjur program yang diketuai oleh Sohaimi Shahadan meminta bayaran sebanyak RM 15,000.00 daripada CEO terbabit untuk pengiktirafan tersebut , maka CEO 1901 hotdogs menolak untuk menerima pengiktirafan tersebut.

Satu langkah yang bijak telah diambil oleh CEO tersebut. Saya puji keputusan beraninya dan mengeji kerja gila yang dibuat oleh Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan (BEPU) Pergerakan Pemuda UMNO .

Sudahlah usahawan-usahawan yang dipilih bukannya di didik oleh biro tersebut, kemudian minta duit pula untuk dapat pengiktirafan. Itu bukan majlis bagi pengiktirafan, tetapi majlis mencari duit.

Sekarang sudah diketahui oleh kita, mengapa mereka memilih untuk mengiktiraf usahawan yang kaya-kaya dan yang sudah berjaya. Rupa-rupanya kerana nak cari duit. Benarlah kata seorang penghantar komen yang bernama Hisham dalam tulisan sebelum ini berkenaan perkara itu.

hisham said...

saudara rbf..
jika pemuda umno kutip anak2 muda dan bantu mereka berniaga apa yang pemuda umno bolih dapat?jika pemuda umno bantu makcik dan kakak yang berniaga nasi lemak serta pisang goreng ditepi2 jalan,apa yang mereka ini bolih beri.?jika pemuda umno menolong mencarikan kerja untuk lepasan sekolah rendah dan menengah mendapatkan kerja,apa yang pemuda umno akan terima?tapi,jika pemuda umno bantu dan sokong serta iktiraf mereka2 yang berjaya..fikir2kan lah...berapa dan apa keutungan yang pemuda umno bolih dapat dari mereka2 ini.semua kerana wang...wang wang...yang dah kaya dikayakan lagi.berapa ramai orang melayu yang telah berjaya hasil dari dasar ekonomi baru yang benar2 membantu bangsanya sendiri.mereka ini memandang bangsa sendiri pun dengan perasaan jijik.kecuali yang ada cita2 nak jadi ahli politik,itu pun bolih dipertikai kejujuranya.sebab inilah anak2 muda melayu benci dengan umno.mereka bukan tidak sayang pada bangsa dan negara ini.kerana sikap dan perangai buruk pemimpin2 dalam pemuda dan wanita serta sebahgian daripemimpin tertinggi umno sendiri membuat mereka menbenci umno.anak2 muda ini harus didekati dan dibantu,kalau dibiarkan maka mereka akan mencari alternatif lain untuk melepaskan kemarahan dan rasa kecewa.
October 19, 2010 5:38 PM

Saya difahamkan bayaran-bayaran yang diterima untuk majlis tersebut bukannya dibayar atas nama Pemuda Umno sebaliknya di atas nama sebuah syarikat. Sejauh mana kebenaran dakwaan ini saya tidak pasti. Harap Pemuda Umno dan Ibu Pejabat Umno dapat menyiasat dakwaan ini.

Saya difahamkan juga, nama TPM telah digunakan untuk majlis terbabit dan mungkin juga nama TPM telah dijual untuk mendapatkan wang daripada penerima-penerima pengiktirafan terbabit. Semoga Pejabat TPM juga dapat menyiasat perkara ini.

Sebelum rakyat menghukum kita dalam pru akan datang, adalah lebih baik kita menghukum orang-orang kita yang berperangai dibenci rakyat.

Orang seperti inikah yang nak jadi Ketua Pemuda Selangor ?

Cukup setakat ini untuk hari ini.

Ada lagi yang bakal menyusul.

Selepas ini kita cerita tentang modus operandi yang sama juga tetapi majlis yang berbeza. Majlis deklamasi sajak pula.

Cerita penuh mengenai baja juga telah berada di tangan saya.

Jangan risau, saya akan dedahkan semua itu.

Sumber: RBF

House PK: Aku ada beberapa soalan nak tanya Pemuda UMNO ni, kalau mereka jujur maka mereka mesti kena jawab:

1. Benarkah mereka diminta untuk membayar mengikut anugerah yang diterima?

2. Benarkah ahli perniagaan ini ditipu bahawa mereka akan menerima anugerah dari Timbalan Perdana Menteri?

3. Benarkah mereka yang tidak bayar seperti yang telah diminta maka anugerah mereka ditarik balik?

4. Kemanakah perginya wang tersebut? Ke kantong Khairy Kitol atau ke kantong Sohaimi Shahdan?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular