Translate

Senarai Blog Saya

Ahad, 9 Januari 2011

Tazkirah Jalanan - Berita Gembira Buat Geng 13

tazkirah jalanan - berita gembira buat geng13

usaha usaha mendamagekan imej tok guru haji hadi berjalan dengan lancar tanpa perlu bersusah payah. adukatarakguna telah berjaya melakukannya. polis panggil dia bodoh walaupun semua orang tahu dia bodoh. geng13 berjaya juga setelah lama berusaha untuk membuatkan imej tok guru tercalar. kerja umno dalam pas berjalan sebagaimana yang dirancang. adukatarakguna berjaya melanggar jemaah rhusila ditengah hujan lebat melanda terengganu. rombongan adukatarakguna bersama cipan tenuk tapir sebagai jurugambar. datang solat jumaat bersama kameraman tu. bukan calang manusia yang boleh buat. kerja kerja bangang adukatarakguna telah lama berjalan dan di bantu oleh edyesdotcom dan cipan tenuk tapir. cipan tenuk tapir menjadi musuh dalam selimut di rhusila. semasa adukatarakguna di tarik mengikut kata adukatarakguna lah cipan tenuk melarikan diri ketakutan atau mengaku yang dia juga jemaah rhusila.



kenyataan paling bodoh aku baca bagi cipan adalah ada dua blogger waktu itu, apakah jemaah rhusila kenal sangat blogger cipan yang kurang tersohor kerana belum maki sapa sapa lagi orang pemimpin atasan umno. playing safe rupanya cipan tenuk ni. sekadar menjadi penipu dalam drama ini. hebatnya dia menipu jemaah rhusila. cipan tenuk hebat memutarkan fakta dan disamping itu mengenakan adukatarakguna di sana. sambil adukatarakguna memberikan ceramah undang undang kepada pakwahab adukatarakguna berlagak hebat. ada orang rhusila ambik gambar sambil adukatarakguna tunjuk peace. kata kena belasah, sampai tanggal gegendang telinga tapi masih lagi beri ceramah mengenai undang undang kepada pak wahab. mentang pak wahab tak pakai seluar jean dia ingat iq pak wahab setaraf dengan iq dia. kalau dia bangang pakwahab tak sebangang itu. walaupun pakai kain pelikat otak dia tetap bijak. walaupun pakai jaket kulit seluar jean otak tetap seperti otak lembu tak guna juga

kalau lah adukatarakguna kena belasah teruk mesti adukatarakguna dah kiok. kalau seratus membelasah adukatarakguna bukan saja sengih atas kusyen tapi dah selamat masuk kubur, lu orang ni macam saidi penipu dikelantan lah. buat fitnah kepada adun selinsing. kata diserang tetapi tak ada apa apa. heran aku. saidi dikelantan pun penipu macam adukatarakguna jugak. kereta dilanggar di kawasan pemandu tapi dia kebal tu tak ada sikit pun calar balar. bergambar dengan bini lembu mana ntah sampai gemuk macam tu sekali. jubah arab menggambarkan betapa islamnya saidi celaka tu. perangai saling tak tumpah umno tapi mati mati tak mengaku umno. bangang macam umno tapi tetap tak ngaku umno. telinga adukatarakguna kuar cecair bukan apa sebab lama tak korek dah berbuih orang cakap dia tak dengar sebab tu masa projek langgar tu dia baru dapat dengar ceramah orang lain. penipu macam umno tapi tetap ngaku bukan umno. lu baik belajar dengan saidi celaka le adukatarakguna kalu nak menipu pun.

kalau lu duduk kelantan pi le belajar dengan kickdefello dengan saidi yang hebat sekarang adalah rockybru. lepas bergaduh dengan rais yatim tuduh sana tuduh sini akhirnya kereta dicuri. sama macam kick defella hari itu masa kes tengah hangat ada orang baling kapak ke keretanya. hebat gila cerita cerita hero alam maya ni. cipan lagi hebat masuk dalam masjid tak dengar orang khutbah sebab telinga tak korek rupanya sebab tu pekak. masjid rhusila bukan macam masjid umno yang hang duk solat tu. masjid tu jemaah miskin yang bayar bukan masjid umno bangang, duit rakyat dibelasah siang malam. bodoh dan bangang cipan, kalau nak solat jumaat jangan banyak sangat merewang nanti hati tak khusyuk, kalau tak khusyuk hati masuk setan. alah cipan bukan nak solat sangat sebab hanya nak tunjuk jadi hero je. tapi awal awal lagi dah cabut lari. siap mengaku jemaah rhusila lagi. bebal dan bangang cipan. edyesdotcom lagi hebat duduk jauh dari rhusila tau apa yang terjadi. dapat tengok tok guru tengok je aduka kena belasah. betapa perangai jahanamnya edyesdotcom barua chegubard.

kalaulah adukatarakguna dibelasah seramai 50 orang pasti sudah mampus adukatarakguna. ini sempat lagi minum air dengan cybershot. cybershot sedih menangis tengok keadaan adukatarakguna yang dibelasah teruk oleh jemaah rhusila sambil minum dia lap taik telinga adukatarakguna keluar. cybershot lap bukan apa dia kotor tengok taik telinga adukatarakguna mengalir kuar. lama mana dah mamat ni tak korek telinga sebab tu pekak. yang hebatnya cybershot suruh adukatarakguna buat aduan dalam tko tu dalam bicara webmaster. setahu akulah bicara webmaster tu hanya ada kat selatan online je. ni mana satu betul ni adukatarakguna. lemah sangat penulisan dan rekaan cerita tu. suruh tulangbesi buat. suruh manjungmari dia hebat apa dalam menulis. bawak sekali fakap@tedybear dengan ulamak kepala lutut mesti dia boleh bagi fatwa kepada jemaah rhusila.
 
KayuKelat
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular