Translate

Rabu, 23 November 2011

Umno Semakin Takut Bila Muhyiddin Timbulkan Isu UG.




NONE


















Sudah terang lagi bersuluh bila Muhyiddin Yassin menimbulkan semula isu Kerajaan Perpaduan (UG) dengan PAS. Dalam keadaan Umno yang sedang menghadapi krisis dalaman dan pilihan raya umum semakin hampir membuatkan Umno semakin mengelabah. Beliau telah membangkit isu UG bila ditanya tentang tuntutan royalti minyak yang sepatutnya dibayar kepada kerajaan Kelantan.

Krisis dalaman Umno dilihat semakin parah sejak Najib mengambil alih jawatan PM dari Pak Lah dengan bantuan Mahathir. Umpama 'air yang tenang tidak semestinya tiada buaya' dan itulah yang sedang dihadapi oleh Umno ketika ini kerana penyokong setia Pak Lah masih menyimpan dendam. Mereka melihat pengunduran Pak Lah adalah satu rampasan kuasa dan amat memalukan, apatah lagi isu ini dibangkitkan oleh Muhyiddin dengan sokongan Mahathir.

Muhyiddin seperti mencari talian hayat untuk perjalanan politik beliau yang semakin kabur maka beliau seperti merayu kepada PAS agar dapat membantunya. Seperti yang dihebohkan oleh media massa bahawa populariti Najib semakin meningkat tidak akan membantu Umno kerana dari segi sokongan rakyat semakin merundum. Muhyiddin tahu populariti Najib naik bukan kerana kehebatan beliau tetapi semata-mata rakyat benci melihat tingkahlaku Rosmah yang boros. 

Rakyat marhaen mempersoalkan siapa sebenarnya yang memerintah negara dan melihat Najib seperti boneka kepada Rosmah. Seperti yang diketahui oleh segelintir rakyat bahawa didalam Umno ketika ini wujub satu gerakan yang dinamakan .Gerakan Bersihkan Najib' yang dipelopori oleh tiga orang menteri kabinet. gerakan ini wujub pun bukan kerana mereka bencikan Najib tetapi mereka amat meluat melihat tingkah laku Rosmah yang umpama 'lebih kuah dari nasi'.

Jika ahli Umno sendiri meluat dengan Rosmah, apatah lagi dengan pembangkang. Mereka tahu bagaimana sikap Rosmah yang terlalu hipokrit dan cita-cita besarnya dalam mempengaruhi Najib dalam segala aspek. Yang pasti rakyat marhaen akan dihidangkan isu 'Ketuanan Melayu' dan perpecahan Melayu dalam masa terdekat ini.

Muhyiddin mula lemas dengan musuhnya yang masih menyimpan dendam gara-gara asakan beliau supaya Pak Lah mengundurkan diri. Ini adalah salah satu sebab kenapa Umno tidak mengadakan pemilihan diPerhimpunan Agung tahun ini dan mengantikannya dengan Perhimpunan Agung biasa sahaja. Seperti apa yang dikatakan oleh blogger Gerakan Anti Najib/Rosmah yang Umno semakin menghampiri hayatnya ada kebenarannya. Seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini memetik sumber dari Bernama, Sila Baca Sini

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dalam isu UG ini pas jangan tersilap langkah muhyiddin hanya pasang jerat yang pernah dipasang sebelum ini.
untok menyatukan orang melayu umno hanya perlu menukar dasar kebangsaan kepada dasar islam maka pas tak perlu ujud lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular