Translate

Senarai Blog Saya

Ahad, 4 Disember 2011

Baiah Ala Umno.

umno melakukan baiah, muhiyidin melakukan upacara baiah semalam. ramai yang menitiskan air mata di pwtc. aku tak pasti samada baiah ini membuatkan ahli umno menangis atau ada yg sudah tak akan menjadi calon. winner cadidates diperlukan oleh umno untuk memenangi pilihanraya ke13. kasihan sungguh umno terpaksa menggunakan muyidin melakukan baiah. najid nampaknya memaksa melakukan baiah itu. pengulas umno dari prof, johan nampaknya bersungguh sungguh mewar warkan baiah yg ulung ulung kali dilakukan oleh umno. baiah yg dibaca oleh muyidin akan memberikan sinar baru kepada najid utk terus mengekalkan jawatan setelah berulang kali diasak.

kehadiran pak lah dan cik det tak memberikan apa apa erti kepada umno. kedua kedua pm umno terus nampak beban kepada umno. meninggalkan sakit tua yg membawa maut kepada najid. najid sudah mencari beribu dukun dan bomoh nampaknya sakit umno sudah tiada ubat. datanglah tabib yg hebat. umno tetap reput didahan. persidangan umno kali ini jelas menggambarkan bagaimana pemimpin umno mengambil kesempatan untuk menghentam pembangkang. usaha usaha menyatukan umno hanya angan angan kosong. tiada usaha memperkasa umno tetapi menpercepatkan umno ke kubur.

dengan sokongan pelbagai media kepada umno. sokongan umno nampaknya sudah tidak relevan sangat. pemimpin umno kali ini mengaku pru ke 13 adalah pru yg paling getir. usaha usha mereka membunuh sokongan pembangkang kurang berhasil. kemasukan ulamak bangang ke dalam mereka tak ada apa apa perubahan hanya sebagai air basuh tangan saja. ulamak terus jadi kambing gurun yg terus berbau walaupun mandi minyak wangi. umno tetap berkubur. walaupun baih dilakukan oleh muhyidin. muhyidin dah menjadi ustaz sekarang. semua ucapan dia dimulakan sebagaimana orang pas mulakan ceramah. umno 

tak gunakan islam ke. ke guna cara apa. politik kaldai ke.


Kredit : FreeZoneTerengganu.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular