Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 18 Ogos 2012

Selamat Menyambut Aidilfitri.


Berkenaan dengan berakhirnya Ramadhan nenutup tirainya, maka kami warga Musafirlalu ingin memohon  dari hujung rambut sampai kehujung kaki. Apakah mungkin nafsu yang ditahan selama sebulan akan dilepaskan dengan melakukankan perkara-perkara yang tidak diingini dalam Islam yang mana kita diajar agar bersederhana dalam semua pembelanjaan. 

Harus bagi kita nenpercayaian yang para syaitan, jin kafir dan yang sewaktu dengannya telah di rantai selama bulan Ramadhan berjalan. Tetapi kita mesti ingin, Iblis Laknatullah disingkirkan kerana tidak mengikut perintah Allah agar sujud kepada Nabi Adam a.s. Kita bersorak kerana para jin (bukan Jin Shamsuddin) dan syaitan-syaitan dibelenggu dengan rantai-rantai dari neraka.

Iblis Laknatullah telah menunjukkan singkap bongkaknya semata dengan isu yang dianggap temeh walhal beliau adalah ketua para Malaikat sehinggakankan tiada tempat yang belum sujud melainkan satu sahaja, itu Adam a.s. 

Ada orang yang bertanya, kenapa maksiat-maksiat dan segala yang ditegah oleh Islam semakin berleluasa apabila masuk ajer bulan Ramadhan. Bukankah syaitan dan jin telah di rantai supaya setiap amalan untuk hamba Nya tiada gangguan. Tetapi ia tetap berlaku kenapa ya....????? 

Jawapannya cukup mudah, Iblis Laknatullah ingkar kerana hawa nafsu dan Allah s.a.w. tidak pernah merantai hawa nafsu dan kerana itulah perangai mereka sama sahaja dengan Iblis Laknatullah. Tidak terkecuali para pemimpin Umno yang memegang panji-paji 1Malaysia.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular