Translate

Memaparkan catatan dengan label Propaganda. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Propaganda. Papar semua catatan

Khamis, 18 April 2013

Rahsia Tan Sri Abu (Maju Holding) Kaya Raya. (Bhg 4)


Bekas PM Ah jib dan kuncu kuncu nya akan merasmikan Terminal Bersepadu Selatan, Bandar Tasik selatan 
TBS BTS. [Bandar Tasik Selatan]



Walhal TBS sudah lama siap dan beroperasi pada tahun 2011. Najib dan kuncu kuncu cuma care taker gov [kerajaan sementara], tapi buat perasmian. Lagi satu, TBS BTS adalah sebuah project gajah putih, konon nya meningkatkan dan memperbaiki sistem pengangkutan bas di malaysia, tapi berapa banyak bas yang ada kat sana?. 

Project ni sebenarnya time zaman Tun Mahathir lagi. Dan project ni dapat pada kroni Mahathir iaitu Maju Holding sdn bhd yang diketuai oleh taikun judi dan samseng Tan Sri Abu Sahid. 

Nilai project ni 570 juta, tapi cuma 350 juta diawardkan pada sub kontraktor ketika pembinaan iaitu LAL Engineering. Yang lain kena kebas oleh kroni. 

Kenapa TBS baru nak rasmi?

Sebab Tan Sri Abu Sahih ni tak ngam dengan Najib, dia sangat rapat dengan Mahathir dan Nazri Aziz. Nazri aziz banyak kali datang melawat semasa dalam proses pembinaan dan tan sri tak layan menteri atau timbalan menteri lain untuk melawat TBS project. 

Malah kedai kedai dalam TBS semuanya dimiliki oleh kroni Tan Sri Abu Sahid yang melibatkan anak sendiri, kaum kerabat. 

Rumah Tan Sri Abu Sahid terletak disebelah dan berhampiran dgn TBS BTS, menggunakan tapak tanah yang sepatutnya digunakan untuk kemajuan penduduk bandar Tasik Selatan. 



Ada satu, kawasan orang kaya, sebelah shell BTS dan Tekun. Shell, kawasan flat BTS dimiliki oleh Tan Sri Abu. Dulu ada kekecohan, orang ramai bangkit sebab Tan Sri Abu gunakan tapak tanah untuk buat banglo mewah, siap ada kandang kuda... maka Nong chik pun datang. [Rujuk part 3 disini] Nong chik bagi statement kat wartawan, kunta kinte kononnya akan robohkan pagar rumah Tan Sri Abu, (pagar 2 lapis) tapi rumah banglo tak roboh pun sampai ke hari ini. 

Lebuhraya Maju MEX jugak dimiliki oleh Tan Sri Abu, tapi kerajaan dah beli. Selamatkan Tan Sri Abu dan Maju Holdings. Tapi sebabkan Tan Sri Abu tak ngam dengan Najib, Maju Holding dah hampir jadi Bungkus Holding. 

Semua construction staff diberhentikan dan ada yang berhenti sukarela.  Sekarag Tan Sri Abu tengah cuba berbaik baik dan bagi sokongan pada Najib. Tu pasal gambar najib banner terpanpang di maju tower, jalan 
TAR. 

Kredit : KingofGoblok

Rabu, 17 April 2013

Rahsia Tan Sri Abu (Maju Holding) Kaya Raya. (Bhg 3)


Pada 7 Jan 2001 Hartanah Taikon Tan Sri Abu diarah merobohkan pagar tembok. Masuk dalam media Utusan.Namun.. cuba lihat.. sampai hari ini.. tembok Berlin ini masih kekal..

Beranikah Taikon taikon ini melawan sesama sendiri? oh tidakk....

Baca sandiwara mereka melalui laporan utusan ni kat bawah...



KUALA LUMPUR 7 Jan. - Kerajaan akan memberikan notis 14 hari kepada Maju Holdings Sdn. Bhd. supaya merobohkan pagar tembok yang dibina di atas satu kawasan yang dipertikaikan, berhampiran Terminal Bersepadu Selatan-Bandar Tasik Selatan (TBS-BTS) di sini.

Kawasan itu, yang didakwa tanah milik kerajaan sebelum ini dikatakan akan dijadikan kawasan rekreasi untuk penduduk Bandar Tasik Selatan.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, semua pagar tembok yang dibina atas tanah awam perlu dirobohkan dan semua halangan yang menutup laluan untuk orang awam ke kawasan awam harus dibuka.

Katanya, walaupun terdapat perubahan pada jenis pembangunan yang dibuat pada tanah itu, namun tempat rekreasi untuk penduduk setempat khususnya di Taman tasik Selatan akan diberi tumpuan.

"Kementerian tidak akan berganjak dengan keputusan kami iaitu kawasan tersebut akan diserahkan kepada kerajaan supaya dimajukan sebagai tempat rekreasi dan tidak boleh diserahkan semula kepada mana-mana pihak walaupun pada asalnya ia milik pihak tertentu.

"Ini kerana kerajaan telah meluluskan pembangunan yang dijalankan atas dasar tersebut iaitu kawasan untuk penduduk, tempat rekreasi dan tempat komersial," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan perbincangan dengan wakil penduduk Bandar Tasik Selatan dan wakil dari agensi kerajaan bersama pemaju dan operator bandar tersebut iaitu Maju Holdings Sdn. Bhd. semasa lawatannya di TBS-BTS di sini hari ini.

Turut hadir ialah, Pengerusi Eksekutif Kumpulan Maju Holdings Sdn. Bhd., Tan Sri Abu Sahid Mohamed, Ketua Pengarah Unit Kerjasama Awam Swasta (UKAS), Datuk Sri Ali Hamsa dan Pengarah Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP), Datin Naemah Ramli.

Katanya lagi, pelan pembinaan banglo-banglo di atas tanah itu belum mendapat kelulusan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Tambah beliau, hadangan yang menutup laluan orang awam perlu dibuang dan Maju Holdings mesti membuka jalan kepada awam.

Sebelum itu, suasana perbincangan agak hangat kerana wujud pertikaian dalam pemilikan tanah itu yang menyebabkan Abu Sahid bertindak keluar dari bilik mesyuarat.

Menurut Nong Chik, pelan pembinaan banglo-banglo milik Abu Sahid masih belum mendapat kelulusan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Sementara itu, Abu Sahid dalam sidang akhbar berasingan pula berkata, tanah tersebut merupakan miliknya dan dakwaan bahawa beliau membina rumah secara haram seperti yang dilaporkan di dalam media sejak kebelakangan ini adalah tidak benar.

Beliau berkata, keseluruhan tanah di Bandar Tasik Selatan adalah milik beliau dan sudah dibelinya dari sektor persendirian sejak tahun 1989 lagi.

"Mengikut pembangunan yang dipersetujui sebelum ini adalah saya perlu menyediakan kawasan rekreasi jika membangunkan 2,033 unit pangsapuri di atas tanah itu. Namun saya telah menukar jenis pembangunan dan memajukan tanah tersebut dengan membina lima buah banglo.

"Mereka tidak boleh merobohkan pagar tembok tersebut kerana itu adalah tanah saya. Kalau pihak kerajaan akan memberi notis, saya akan terima dan berbincang dengan mereka mengenai perkara tersebut," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0108&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kota&pg=wk_01.htm#ixzz2QIwXS88b
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Kredit : KingofGoblok

Selasa, 16 April 2013

Rahsia Tan Sri Abu (Maju Holding) Kaya Raya. (Bhg 2)

Wang rakyat yang diberikan kepada Maju Holdings Sdn Bhd untuk membina Lebuhraya Kuala Lumpur-Putrajaya sepanjang 26 kilometer yang dikenali sebagai Maju Expressway  (MEX) mesti dikembalikan, kata pengarah strategi PKR Rafizi Ramli, berikutan penjualan konsesi itu kepada EP Manufacturing Berhad (EPMB) dengan nilai RM1.7 bilion.NONERafizi berkata dana awam yang besar melalui geran kerajaan bernilai RM976.7 juta telah diberikan kepada Maju Holdings semasa pembinaan MEX, sebelum projek itu siap dibina pada tahun 2007. Keseluruhan projek itu bernilai kira-kira RM1.32 bilion.

Akhbar The Edge, Jumaat lalu melaporkan bahawa EPMB akan membiayai pengambilalihan itu dengan menerbitkan sukuk RM1.2 bilion manakala bakinya pula akan diperoleh daripada pinjaman bank.

“Selain geran tersebut, saya menganggarkan suntikan dana yang dibuat oleh Maju Holdings Sdn Bhd hanyalah sekitar RM60 juta (iaitu 4.5 peratus dari kos keseluruhan) kerana ia turut meminjam RM370 juta dari institusi kewangan," kata Rafizi, dalam satu kenyataan.

Justeru, katanya, penjualan berjumlah RM1.7 bilion ini akan memberi durian runtuh kepada Maju Holdings Sdn Bhd sekiranya geran oleh kerajaan berjumlah RM976.6 juta tidak dikembalikan. 

highway 200404“Jika ini berlaku, selepas membayar hutang institusi kewangan berjumlah RM370 juta, bermakna Maju Holdings Sdn Bhd bakal membuat keuntungan berjumlah sekitar RM1.33 bilion sedangkan modal pelaburannya dianggarkan RM60 juta sahaja," kata Rafizi.

Sehubungan itu, menurut Rafizi, PKR mendesak Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan mengesahkan sama ada Maju Holdings Sdn Bhd akan mengembalikan dana rakyat sejumlah
RM976.7 juta itu, kerana jika tidak ia menimbulkan lebih banyak persoalan yang akan terus menaikkan kemarahan rakyat.

“Jika keuntungan RM1.33 bilion itu disimpan oleh Maju Holdings Sdn Bhd, apakah perjanjian di antara Perdana Menteri dengan pemilik Maju Holdings Sdn Bhd yang diketahui umum penyokong kuat Umno?
NONE“Adakah wujud persefahaman agar keuntungan atas angin yang merampas dana rakyat itu akan disalurkan kembali kepada Umno sebagai dana pilihan raya?” soal pengarah strategi PKR itu lagi.

Katanya, keghairahan Perdana Menteri meluluskan urusniaga melibatkan kroni Umno/BN  Nasional bernilai berbilion ringgit menguatkan syak wasangka rakyat bahawa harga yang tinggi yang dikenakan kroni merugikan rakyat. 

Lebih-lebih lagi, tambah Rafizi, urusniaga dalam serba kerahsiaan dan tiadanya ketelusan boleh menguatkan lagi wasangka rakyat itu.

Penjualan konsesi lebuhraya ini adalah urusniaga yang kedua dalam masa sebulan yang didakwa membelakangkan kepentingan rakyat.
azlanKes pertama adalah semasa pembelian aset dan perniagaan Tan Sri Ananda Krishnan oleh dana 1MDB yang dikawal sepenuhnya perdana menteri berjumlah RM8 bilion, walaupun 1MDB tidak pernah ada sebarang pengalaman di dalam industri penjanaan tenaga.

“Perdana Menteri mungkin berfikiran beliau boleh mendiamkan diri mengenai NFC, tetapi sudah tentu jumlah dana rakyat sebesar RM976.6 juta ini memerlukan jawapan dari beliau memandangkan urusniaga tersebut tidak boleh berlaku tanpa kelulusan beliau sendiri sebagai Menteri Kewangan,” akhiri kenyataan Rafizi itu.

Kredit : KingofGoblok

Isnin, 15 April 2013

Rahsia Tan Sri Abu (Maju Holding) Kaya Raya. (Bhg 1)


"Beliau (Tan Sri Abu Sahid) cuba memberi penjelasan kepada saya, tapi saya nasihatkan beliau untuk menjelaskan kepada umum kenapa lebuh raya itu dijual, dan kenapa beliau membuat keuntungan daripada kontrak kerajaan...Kamu jual milik kamu, bukan hak orang lain. Ia sama teruk seperti menjual permit untuk kereta import (AP).”  - Tun Dr Mahathir Mohamad

Selepas isu lembu yang menjadikan ramai orang Melayu diheret menjadi lembu dan isu Tajuddin Ramli yang 'dibebaskan' draipada hutangnya, kini timbul pula satu 'rahsia' baru yang didedahkan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Persoalannya, apakah menjadi amalan biasa ahli perniagaan Bumiputera membuat keuntungan mudah dengan menjual sesuatu yang didapati daripada kerajaan?

Dan kenapa pula yang kaya dan TERPILIH melakukan perkara sebegini sedangkan ramai lagi Bumiputera yang berharap mendapatkan peluang seperti ini tetapi tidak mendapatnya?

Ramai yang mahukan geran kerajaan tetapi tidak berjaya tetapi pihak yang mendapatnya membuat keuntungan mudah.


Apakah ini akan menjadi satu lagi isu politik yang akan menyaksikan RAKYAT SEMAKIN BENCI KEPADA BARISAN NASIONAL?

 Hari ini mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menuntut Tan Sri Abu Sahid Mohamed menjelaskan tindakannya menjual Lebuh raya Maju Expressway (MEX) kepada umum.

Ini kerana penjualan itu menyaksikan beliau memperolehi keuntungan. MEX yang 96.8 peratus milik Abu Sahid menguasai 91 peratus pegangan saham.

MEX adalah konsesi terbesar untuk lebuh raya 26km — menghubungkaan Kuala Lumpur ke Cyberjaya, dan Putrajaya.

Penjualan bernilai RM1.7 bilion bulan lalu menimbulkan tanda tanya terhadap perjanjian Abu Sahid Maju Holdings Sdn Bhd yang membuat keuntungan sebanyak RM660 juta dan RM1 bilion hanya selepas empat tahun beroperasi.

Pembinaan konsesi lebuh raya bernilai RM1.3 bilion itu dibuat atas geran daripada kerajaan bernilai RM976 juta. MEX siap dibina pada Disember 2007 dan mula beroperasi Januari berikutnya.

Bekas perdana menteri itu, yang masih lagi dilihat berpengaruh dalam kerajaan dan Umno berkata, Abu Sahid ada berjumpa untuk memberikan penjelasan kepada beliau.

"Beliau cuba memberi penjelasan kepada saya, tapi saya nasihatkan beliau untuk menjelaskan kepada umum kenapa lebuh raya itu dijual, dan kenapa beliau membuat keuntungan daripada kontrak kerajaan,” kata Dr Mahathir.

Bekas Perdana Menteri itu berkata: “Kamu jual milik kamu, bukan hak orang lain. Ia sama teruk seperti menjual permit untuk kereta import (AP).”

EP Manufacturing Berhad bulan lalu telah membuat perjanjian dengan Maju Holdings untuk memiliki Maju Expressway (MEX) pada harga RM1.15 bilion, dan dengan anggaran hutang sebanyak RM550 juta, jumlah perjanjian itu bernilai RM1.7 bilion.

Terdapat juga laporan Maju Holding telah memberikan projek pembinaan MEX kepada kumpulan Australia Leighton.

Berapa lamakah lagi isu-isu sebegini akan berterusan?

Tidakkah perbuatan seperti ini mencerminkan wujudnya pentadbiran yang PILIH KASIH dan menjadikan YANG KAYA SEMAKIN KAYA?


Apa benda skandal  maju Holding? siapa cukong2 taiko kaya dalam Maju Holding?

Baca pendedahan dalam Part 2


Kredit : KingofGoblok

Selasa, 9 April 2013

Rahsia Besar Di Tingkat 2 Blok B4 Putrajaya....!!!!! (Bhg 2)

YA..ALLAH..JIKA INI ADALAH BENAR..KAMI BERMOHON DARIMU SELAMATKANLAH NEGARA MALAYSIA DARI SEGALA KEROSAKAN YANG MELAMPAUI..LINDUNGILAH HATI KAMI DARI MEMILIH PEMIMPIN YANG ZALIM DAN MEMERANGI AGAMAMU..KAU ANGKATLAH PEMIMPIN YANG BERJUANG MENEGAKKAN SYIAR DAN AGAMAMU YA ALLAH.

Dato2 Mossad yang kerjanya main golf kemudian pikir bagaimana nak menyelamatkan umno dari kalah PRU dengan cara apa sahaja sekalipun termasuk memaksa SPR menipu undi... 

Demi Allah dan rasulnya.. gua berpijak atas paksi panji2 Allah dan kebenaran..kalian dato2 semua sudah sesat.membela penjahat yang meratah hasil bumi Malaysia kemudian mengumpul kekayaan untuk diri sendiri dan kroni dan sebab kamulah BN menang undi dengan cara menipu dan still mempertahankan Putrajaya!

Akhirnya rakyat hidop dalam derita kenaikan beban sara hidop yang tidak lagi kami dapat tanggung.Dato2 tidak akan rasa apa yang kami semua rasa...


Ni dia penjahat penjahat yang khianat 
kepada Rakyat Malaysia
hidop senang lenangdi bawah payung umno
asalkan kerja mereka merancang 
keselamatan pemimpin umno
sama sama kita berdoa 
semoga mereka mendapat hidayah

Dengar sini dato2 dan Tan tan Sri pengkianat sekalian.

[Usah dok siasat bagaimana gua tahu semua benda nih...]

Anda boleh senang di dunia dengan menganiaya kami selaku rakyat Marhaein.. namun..ingatlah API NERAKA
 adalah tempat kamu yang sedang bekerja mempertahankan kerajaan BN yang zalim dan tunduk kepada Iluminati dan lebih tepat lagi. Freemason! 


Apa tugas Blok B4 ?

Sebelum faham apa tugas B4 meh baca bab ni dulu kasi mudah faham der..


Setiap negara kat dunia ni ada badan risikan mereka sendiri. mungkin ramai yang tak sangka malaysia mempunyai badan risikan yang berselindung di kompleks B jabatan perdana menteri bangunan B4. kebanyakan badan2 perisikan seluruh dunia tak tonjolkn diri sebab tu susah untuk kenal perisik ni.


Tak pelik bahagian B4 ni dulu pernah ada opis kat Kota Baharu, kelantan..Labuan,Sabah.. dan Putrajaya sebagai pusat maklumat untuk semua maklumat risikan dari seluruh Malaysia. segala risikan polis, tentera sampai kat sini. 


Mana mana negara ada unit risikan untuk tujuan menjaga keselamatan Negara..di ulang.menjaga keselamatan negara.. bukan keselamatan umno ..ada bezenya kat situ der..


Tujuan pendedahan ini adalah untuk bongkar kerja jahat bahagian penyelidikan aka bahagian perisikan Malaysia.Umno telah mempergunakan penjawat awam untuk tujuan politik. dimana sebilangan kakitangan samada kakitangan kerajaan melakukan kerja2 jahat orang2 politik demi untuk kekalkan kuasa politik.


Ni antara gambar2 logo unit risikan yang gua leh shere kat korang..




Apa yang berlaku dengan unit risikan ini?

Yang pasti,umno telah menguasai dan menyalahgunakan bahagian ni untuk politik kotor.Sebab itulah 55 tahun umno BN kekal menjadi penyangak yang meratah hasil bumi negara serta kekayaan negara  untuk kepentingan pemimpin2 elit atasannya.

kalo nak tengok orang b4 keje keras semperna hampir pilihan raya ni boleh lepak depan JPM kompleks B4 dalam kul12malam keatas tengok berapa banyak kereta kuar masuk. Tak ade opis lain kat dalam kompleks B kerja sampai tengah malam melainkn B4 ni.

Rata rata staf bangunan bersebelahan sangsi dan lama tertanya-tanya kenapa even malam pun bangunan B2 tu berlampu terang macam ade orang kerje, tapi tak nampak orang...cuma yang mereka bole sure, kat area bangunan B4 tu memang sentiasa ade kereta park sekitar bangunan tu siang-malam, so lepas gua reveal benda ni baru la everything make sense..  mane orang gomen ni kalau tak de urusan nak keje siang,malam, sabtu,ahad.betol tak? ni semua buat orang sangsi.. unit penyelidikan la sangat ...
 


Kerja kerja risik ni tujuannya untuk jaga keselamatan negara.. ni kalu gua dedah pasal korang ni korang rasa bahaya tang mana dato2 sekalian? 

apa kerja korang? 

main golf? 
pung pang pong pang bawak kayu Golf.. !


Sudahnya Sulu elok jer pindah senjata masuk Sabah tak gitu? adakah rencana Sulu ni B4 punya kerja?

Tujuan badan perisikan ni ditubuhkan adalah untuk keselamatan negara dari ancaman dalam dan luar negara. Nampak korang ni gagal buat kerja risik! dok risik nak MENIPU PILIHARAYA ni apahal bai? gaji kamu umno bayar ker?


Gagal mencapai keseimbangan ekonomi dan jurang antara kaya dan miskin semakin membesar. Kegagalan ini hakikatnya merupakan hasil dari sistem kapitalisme yang penuh dengan kepincangan dan kesalahan. Sistem ciptaan manusia ini ternyata gagal memberi kesejahteraan kepada umat malah jauh menyimpang dari ajaran Islam dengan membakul sampahkan syariat Allah swt.


Apakah guardline kerajaan BN /Umno ni dibawah pengaruh freemason? Ejen iluminati yang menyebar secara senyap kedalam system pemerintahan negara kita? 

Sistem Ekonomi Islam bagaimanapun, adalah dari Allah yang Maha Mengetahui. Ini salah satu yang paling ditakuti puak2 masonis nih.Sistem ekonomi Islam merangkumi seluruh aspek aktiviti perekonomian manusia. 

Akibat Rais Yatim menteri GAGALIS..

So untuk menghalang system Islamik ini dari berlaku di Malaysia,puak2 freemason ini harus mencari proksi dan kerajaan umno BN merupakan tangan2 ghaib bagi menghalang Islam tertegak di bumi Malaysia. Siapa kata Malaysia negara Islam?

Lihat sahaja pemimpin umno,Mahathir, Islamik ka dia? jangan berbohong ... Anak jadi pemilik kilang Arak !!


Islamikkah menteri2 umno? 


Mengapa mereka bersungguh sungguh menghalang umno dari diturunkan oleh rakyat? sebabnya ialah.. kekayaan pemimpin umno ni dirompak oleh pimpinan melayu umno.. dan B4 di wujudkan untuk melindungi kejahatan kejahatan melayu pengkianat ini dari jatuh dan didakwa!

Belum lagi gua tunjuk contoh anak2 menteri lain!


Namun, sebahagian besar daripada kita akan hanya mengaitkan sistem ekonomi Islam dengan zakat. ini stail umno.dan inilah yang diajar oleh umno kepada rakyatnya sehingga jadi bodoh.

Bahkan tidak kurang juga ada, atas sebab kejahilan, yang berpandangan, bagaimana mungkin zakat (yang dalam pandangan mereka adalah sistem ekonomi Islam) yang hanya 2.5% itu dapat bertindak sebagai pemacu perkembangan ekonomi umat? 

Sistem Ekonomi Islam bukanlah hanya zakat, bahkan meliputi seluruh aktiviti perekonomian termasuk pengaturan pemilikan dan pengelolaan serta pengagihan kekayaan yang jelas dan manusiawi. Setiap warga Negara Islam, termasuk kafir zimmi akan memperoleh hak asasi seperti makanan, pakaian dan tempat tinggal. Tidak akan ada dikriminasi dan pilih kasih. Perintah Allah swt akan diterapkan sepenuhnya demi memperoleh keredhaannya.

Sesungguhnya kesejahteraan umat sudah pasti terlaksana jika Islam ditegakkan di tengah-tengah kehidupan dan ini telah terbukti secara empirik ketika Islam diterapkan dengan sistem Khilafah. Terlalu banyak contoh yang boleh dilihat di sepanjang sejarah kekhilafahan Islam bagaimana penerapan sistem ekonomi Islam menjadikan rakyat hidup dengan penuh kesejahteraan


Inilah yang cuba umno HALANG dari terlaksana..


 p/s : geng2 B4 dah mula emm.. so part2 ni banyak yang gua edit padam yang mana perlu untuk tujuan keselamatan.

KingofGoblok

Bersambung part 3

Isnin, 8 April 2013

Rahsia Besar Di Tingkat 2 Blok B4 Putrajaya....!!!!! (Bhg 1)

Inilah LOGO unit tu. Korang sure tak pernah nampak kan? 
 korang fikir gua menipu ya?

Kompleks B jabatan perdana menteri. Blok b4 dekat dengan mampu, bph. Memang hak milik kerajaan. Kat sini kalo nak tengok pejabat B4 dari luar JPM tengok kat bumbung yang mana paling banyak antena dan piring satelite tu la dia.


Apa dia blok B4?

Nama yang ingin dikenali orang awam ialah bahagian penyelidikan. Tapi disebalik nama penyelidikan tu sebenarnya unit perisikan dari segi politik dan lain2 yang gua masih riky2 lagi.

Semenjak tak mendapat majoriti 2/3 pada PRU12 lepas, ada satu unit ditubuhkn iaitu unit khas pilihan raya atau unit strategi pilihanraya. Ia dibuat untuk mengekalkan penyamun2 dan lanun2 supaya kekal memerintah agar semua rahsia rompakan selamat dilindungi dari terbongkar ketahuan oleh rakyat amnya.

Unit ni ada kat tingkat 2 blok B4 ni dan staf yang tak terlibat dilarang masuk, Selain tu..ada lagi satu unit ditubuhkan dengan tujuan propaganda iaitu mencetak risalah, harakah palsu, bunting2 palsu untuk kelirukan orang ramai. Masa bersih dulu..ramai jugak orang2 aras 2 ni turun untuk buat kacau. Geng2 inilah yang buat latihan memanjat bumbung kereta polis dan media propaganda tv3 diarah mengulang ulang adegan ini.Semua ni adalah rancangan dari B4.

Adakah ini kerja orang PAS?




Ini contoh banner yang mengelirukan orang ramai,Siapa punya kerja ni? ni la kerja kerja B4 ...gambar ni diambil di sekitar Meru. Dap tak bertanding sini dun meru! Kecuali sungai pinang! "  banyak baner provok Hudud & Dap. Itu BN punya. .
lokasi  sekitar Meru & tinjau kawasan dun meru."

Lokasi cetak dalam satu bilik lokasi -4..separuh bilik tu bawah tanah. Kat situ jugak ada tempat musnahkn dokumen..bilik bakar dokumen. Itu bukti BN memang kerjanya MENYAMUN. Bila bukti documen tak ada,Sukar bagi PR menyiasat skandal2 mereka nanti.Ini akan diceritakan dalam part 2 nanti.

Bahagian ni adalah terlalu sulit untuk semua staf2 yang ada kat sini. Orang luar dilarang sama sekali untuk masuk. Selain itu,unit B4 ini juga mempunyai beberapa rumah operasi di Kuala Lumpur terutama di jalan Bellamy. Dan menarik sekali Hassan Ali pernah berjumpa dengan beberapa org2 aras 2 ni. Sebab itulah dia buat U turned beb.nanti sambungan part 3 jika gua rajin mengisahkan skandal2 Hasan Ali ni pulak.

Sekarng ni bahagian B4 tengah sibuk sebab hampir pilihanraya. Bahagian yang buat banner, risalah memang tengah sibuk buat keje. Ape je bentuk provokasi terhadap PR datang dari sini.

Kalo korang perasan bunting diaorang memang cantik2 jer..tu memang kerja B4 yang cetak dan tempat cetak tu dah macam kilang dah dan mesin yang diaorang guna hanya ada kat 3 tempat iaitu ..NSTP, Bank Negara, dan kat sinilah.

Cuba korang try cari web penyelidikan ni memang tak akan jumpa der....maklumat pasal bahagian ni memang terhad. Orang2 blok lain pun tak taw pasal blok ni punye kerje. Staf kat sini semua islam sebab bahagian ni anti dengan agama lain. Bahagian ni hanye untuk kegunaan PM dan TPM je.

Ds Anwar mesti taw fungsi jabatan ni.Sebab dia pernah jadi TPM dulu. MILF pernah datang kat rumah operasi jalan Bellamy KL tahun lepas dan pasal Sulu tu pun ramai kawan2 syak propaganda B4 ni tapi takde bukti je.

Dekat sini ada SB bukit aman..sorang supt, sorang Asp dan beberapa anggota pangkat rendah. Ada tentera berpangkat kolonal, pegawai2 dan anggota pangkat rendah. Selain tu ada satu aras menempatkan sejumlah senjata api yang mampu melumpuhkan Putrajaya. Sebabtulah Tun M sering sebut,negara akan huru hara. Rupanya ada asasnya.Mereka merancang sesuatu yang jahat untuk mengelakkan kerajaan bertukar tangan dengan cara PLAN B.

Berkenaan peruntukan wang plak opis ni memang banyak duit yang dikenali sebagai tabung khidmat rahsia .Tempat ni memang betul2 safety. Akses keluar masuk, cctv...XXX yang tak boleh gua ceritakan detail sangat.  sekarang ni diaorang dah start shif 24jam keje.

Lagi satu unit ni ada unit komunikasi dikenali sebagai Radio Saifer. Mampu ceroboh hp orang lain, tengok mesej, dengar perbualan dan baca email orang senang senang aja. Selain tu hantar terima maklumat dari perisik2 Malaysia yang ada kat dalam or luar negara. Kalo kat luar negara diorang selindung sebalik nama Wisma Putra. 



Dari bulan 11 tahun lepas sampai bulan 2. baru baru ni ada satu bilik operasi untuk pantau pilihan raya dah disiapkan.Jaga jaga, dari sinilah arahan menipu undi akan diputuskan bagaimana. Bilik ni terletak di tingkat -3 dikawal oleh unit teknikal.

Perasan tak orang buat demo contoh pertahan kalimah Allah dan ape2 demo anjuran perkasa,umno atau ape2 pun itu memang B4 yang buat. Design kebanyakan memang sama. Kalo korang perasan orang demo kat masjid tanpa orang umno or perkasa ,banner diorg bercetak cantik.Tu la baner yang dicetak kat B4 nih. 


Perhatikan bila umno or perkasa buat demo sekali dengan banner..same tak? Kalo semua negeri buat demo gua rasa dari Perlis sampai Johor pun banner diorg sama.Kebanyakkan banner or risalah ni diorang packing dalam kotak dan baru  diedarkan kat kawasan2 tertentu. Dia orang tak guna kenderaan jabatan. Kete2,lori2 kat opis B4 ni semuanya didaftarkan atas nama orang lain walaupun keta kerajaan. Keta, lori2 ni tak berlogo langsung..

Bahagian ni jugak ada kem askar. Yang gua taw kem Changkat dekat Batu Gajah. Kem ni kem gerakan operasi perisikan atau GOP. Gua pernah riky2 kt sane. Bukan kem askar biasa tapi semuanya adalah perisik yang berselindung. Kenderaan kat kem tu bukan kenderaan celoreng tentera tapi kenderaan 4x4 awam cam biasa didaftarkn atas nama orang lain.

Risikn kem ni gua tak taw camane yang pasti ada satu bukit berbentuk busut yang tersimpn sejumlah senjata. Senjata2 ni kalo nak keluarkan diorg akan gunakn lori2 biasa yang orang tak kan terfikir pun ada senjata.

Apa tujuan busut senjata kat kem tu?

Tujuannya

kalo ada delagasi luar negara datang selalunya diorg bagi senjata atau wang tunai. dan kadang2 bahgian ni yang bagi diorang tunai or senjata. Bab ni gua tak bape taw sangat. Yang jaga senjata ni askar pencen pangkat pegawai waran 1..

Tak semua SB or askar taw fungsi jabatan ni. Lagi satu kem dekat Johor yang gua terlupa nama tempat  kat mane dan memang ceruk. Kem Johor ni untuk pegawai2. Kat sini kebnyakan staf adalah pegawai bergred M41 iaitu pegawai PTD..kalo ada 500 staf, pegawai hampir 400 orang..

Peta jalan ketempat penjahat negara

Pengarah CIA pernah datang kat rumah operasi jalan Bellamy. Ape2 ops selalunya diaorg buat kat situ. Banyak rumah2 operasi kat area kat yg bak pernah dgr rumah mukhlis, rumah hamid. Tu nama org yang jaga rumah tu. Nama Jln gua tak ingat plak. Yang jln Bellamy tu adalah sekolah latihan aka rumah operasi jugak.

Kemungkinan diorg akan pantau pru13 dan arahan arahan jahat ni dekat situ.

Bersambung part 2

p/s : Apa tujuan gua dedahkan rahsia besar kerajaan BN?tujuannya ialah untuk menyelamatkan negara dari diperintah oleh orang orang jahat yang menunggang kekayaan negara demi kepentingan sendiri tampa memikirkan hak hak rakyat yang telah dicabuli.Sama samalah kita tumbangkan kerajaan jahat BN ini dan kita penjarakan mereka akibat jenayah yang mereka lakukan selama 55 tahun menjadi pemerintah!

Selasa, 7 Jun 2011

Anwar: Propaganda Umno takutkan umat Islam, cetus prasangka agama



Datuk Seri Anwar Ibrahim mengulangi bahawa Pakatan Rakyat terus komited untuk mempertahankan prinsip keluhuran hidup yang diperuntukkan oleh Perlembagaan sambil menegaskan, Umno dan medianya mencuba menggugat keamanan antara penganut pelbagai agama.

“Mutakhir ini, ada pimpinan Umno dan media yang dimilikinya mencuba menggugat keamanan antara penganut agama di Malaysia dengan retorika perkauman sempit yang tajam, dangkal dan tidak berasaskan prinsip keadilan sebagaimana dianjurkan Islam.

“Upaya mereka semata-mata mahu menakut-menakutkan umat Islam serta menimbulkan prasangka antara kita,” kata Ketua Umum Pakatan Rakyat ini.

Sehubungan itu tegas beliau, pihaknya juga kesal dengan retorika dan propaganda pimpinan Umno dan media yang dimilikinya hanya membantutkan usaha kenal-mengenali masyarkat yang berbeza kepercayaan dan budaya.

“Dengan nada yang sama, maka kami juga ingin menyanggah kecenderungan sebahagian yang menyarankan faham melampau di kalangan penganut agama mereka tanpa menghiraukan sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Maka, kepada wakil-wakil badan Islam serta agama Buddha, Kristian, Hindu dan lainnya, kami ingin mengulangi komitmen mempertahankan prinsip keluhuran hidup beragama yang termaktub dalam Perkara 3, Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan malam tadi.

Malam tadi, PKR dengan diketuai Anwar telah mengadakan pertemuan dengan kepimpinan majlis agama yang diketuai Rev Dr Thomas Phillips.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata, pihaknya menyedari agama Islam mempunyai kedudukan unik di negara ini dan rantau Asia Tenggara.

“Peranan mubaligh yang menerapkan pesan Islam secara aman dan berperingkat telah berupaya membentuk ‘weltanschauung’ umat Islam yang terbuka dan toleran terhadap kemajmukan budaya.

“Islam juga telah berperanan merungkai minda umat Melayu yang sebelumnya berasaskan mitos serta tahyul kepada pemikiran rasional yang sejajar pula dengan pesan-pesan al-Quran,” katanya lagi.

Ketua Pembangkang itu menambah, Islam merupakan agama yang menjunjung prinsip keadilan, cintakan keamanan, menghormati hak penganutnya dan juga hak penganut agama lain untuk mengamalkan kepercayaan mereka.

“Prinsip utama syariah yang dikenali sebagai maqasid syariah merumuskan bahawa adalah satu keutamaan untuk melindungi agama, nyawa, keturunan, aqal, harta dan maruah,” katanya.

Oleh itu kata beliau, berteraskan kefahaman Islam yang tepat, penghayatan agama yang tuntas oleh umat Islam perlu untuk memastikan cara hidup yang berintegriti.

“Umat Islam yang mahu memenuhi maksud ihsan dan keadilan sebagaimana yang sering dianjurkan pastinya menolak penindasan, rasuah serta segala bentuk penyelewengan.

“Oleh itu tidak hairanlah ramai dari kalangan umat Islam kesal dengan sikap pimpinan Umno serta media kongkongannya yang tidak konsisten dalam penghayatan agamanya,” katanya sambil menambah, “apatah lagi rasuah dan penyelewengan kuasa masih berleluasa.”
Insider 

Rabu, 27 Oktober 2010

Dun Galas : Lawan PAS Mainkan Sentimen Agama

Baru sehari penamaan calon Galas berlangsung dan hari ini, penduduk Gua Musang mula melihat lawan kepada PAS mula menyerang parti Islam itu dengan isu agama.

Padahal, baru semalam Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamudin Husein memberikan amaran agar juru  kempen pilihan raya ini tidak menggunakan isu agama dan kaum dalam kempen mereka.

Di bandar Gua Musang, orang ramai terkejut banner yang mempermainkan sentimen agama digantung oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan lawan masing-masing yang terbukti ia termasuk dalam sentimen agama yang dihalang Hishamudin dari dipermainkan.

Banner itu yang mempamirkan apa yang dikatakan laporan akhbar yang dibuat oleh Karpal Singh lebih 10 tahun lalu yang bertajuk "Mahu wujudkan negara Islam langkah mayat kami dulu- Karpal Singh".
Banner itu mempertikaikan kenapa PAS masih menyokong DAP yang disifatkan mereka sebagai harbi (kafir harbi).
Komen PAS
Koordinator Bilik Gerakan PAS, Mohd Nasir Daud ketika dihubungi mengenai perkara ini berkata, pihaknya akan bertindak segera ke atas bahan kempen seumpama ini.

Ini kerana, ia termasuk dalam senarai bahan-bahan kempen yang tidak dibenarkan oleh SPR dalam siri kempen pilihan raya ini.

"SPR telah membentuk Pasukan Pemantau Kempen Pilihan Raya (PPKPR) untuk mengawasi bahan dan kempen pilihan raya ini. Saya yakin, PPKPR akan bertindak segera menurunkan kempen sebegini," kata Nasir.

Dalam pilihan raya ini, tiga PPKPR telah ditubuhkan oleh SPR. Ketuanya adalah seorang pegawai penguatkuasa yang dilantik oleh Pegawai Pengurus pilihan raya ini.

Anggota PPKPR adalah seorang anggota polis yang pangkatnya tidak kurang dari inspektor, seorang wakil dari pihak berkuasa tempatan dan seorang wakil dari setiap parti politik yang bertanding.

Antara syarat bahan kempen adalah mesti ada penerbitnya pada bahan kempen tersebut.

Dalam kes banner yang mengecam PAS ini, tidak ada sebarang nama penerbit dinyatakan di atas banner atau kain rentang tersebut.
Komen DAP
Sementara itu, Setiausaha Publisiti DAP, Tony Phua mempertikaikan apakah kain rentang ini lambang bentuk kempen gentlemen yang dijanjikan oleh Tengku Razaleigh Hamzah.

Bagi beliau, kempen yang dijalankan Umno di Galas ini tiada etika dan tiada kelas langsung.

"Umno tidak pernah berubah," kata Tony Phua melalui twitternya.

HarakahDaily
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular