Translate

Sabtu, 25 Julai 2009

Kerana Kejahilan Membuatkan Saya Keliru.

Memang amat mengelirukan apabila Suruhan jaya Di Raja dibentuk. Saya antara orang yang pertama yang mempertikaikan penubuhan Suruhanjaya Di Raja tersebut. Bukan kerana ingin mendabik dada, tetapi kerana kejahilanlah yang membuatkan saya tertanya tentang kenyataan DS Najib tersebut. Kerana itulah saya mempertikaikannya apabila DS najib menyebut inkues untuk melakukan siasatan tentang kematian Teoh Beng Hock. Suruhanjaya Di Raja dibentuk hanya untuk menyiasat cara SPRM melakukan siasatan. Maka di sini telah timbul kekeliruan tentang siasatan kematian Teoh. DS Najib cuba mengaburi pandangan rakyat dengan penubuhan Suruhanjaya Di Raja itu. Kerana beliau ingin menunjukkan kepada rakyat yang beliau telah membuat perkara yang dimahui oleh rakyat jelata. Memang diakui ramai orang telah tertipu dengan taktik beliau itu. Saya mengharapkan yang para pemimpin Pakatan Rakyat dapat memberi penerangan yang jelas kepada rakyat tentang pembohongan yang telah dilakukan oleh DS Najib berhubung kematian Teoh. DS Najib hampir berjaya mengabui rakyat tentang penubuhan Suruhanjaya tersebut. Andainya perkara ini tidak diberi penerangan yang betul kepada rakyat, maka sia-sia sahaja kematian Teoh Beng Hock. Seperti yang saya katakan yang saya bukanlah pandai sangat tentang undang-undang, tetapi apabila DS Najib menyebut terma-termanya dan inkues maka ternyata siasatan itu tidak pergi kemana-mana. Apa tidaknya kerana inkues hanyalah tidak lebih kepada siasatan koroner yang ketuai oleh seorang Majistret. Di mana kuasanya adalah terlalu terhad tanpa mempunyai apa-apa kuasa untuk memanggil saksi=saksi. Maka ternyata lah beliau cuba menyembunyi kan sesuatu daripada SPRM. Bangkitlah wahai rakyat Malaysia agar mendesak Suruhanjaya Di Raja yang dibentuk mestilah betul-betul menyiasat akan kematian Teoh Beng Hock. Kita berjuang tidak mengira siapa dia, apa ideologi dia, pegangan agama dia dan sekiranya penyokong Umno pun kita akan membelanya di atas prinsip keadilan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular