Translate

Sabtu, 1 Ogos 2009

GMI : Tangkapan Lagi.

Polis menahan 36 orang di Masjid Negara dan KL Sentral pagi ini menjelang perhimpunan anti-ISA petang ini. Menurut Suaram, 14 anggota Unit Amal PAS - 13 dari Perak dan seorang dari Melaka - yang datang untuk membantu mengawal keselamatan di perhimpunan tersebut ditahanketika mereka tiba di stesen Komuter di KL Sentral.

Mereka ditahan pada kira-kira jam 7 pagi ketika di stesen KL Sentral. Manakala 22 orang lagi ditahan di Masjid Negara. Menurut Penyelaras Suaram, Wong Chai Yai, anggot Unit Amal yang ditahan itu dikenali sebagai: 1. Shahrul Iman Mohd Salleh 2. Ikhwan Ikram 3. Ahmad Adbul Wahab Abdul Rahman 4. Kamal Nadhir Kadeni 5. Abu Ubaidah Jalaluddin 6. Mohammad Sholihin Mat Salleh 7. Faizuddin Hazman Kadine 8. Saad Musa 9. Mohammad Helmi Hassan 10. Mohammad Hafizuddin Mohd Ghazali 11. Mohd Lokman Ahmad Mawi 12. Mohd Fadzil Jan Jam 13. Shamsul Anuar Nordin Menurut Wong lagi, anggota Unit Amal yang ditahan itu dibawa ke ibupejabat polis Kontinjen Kuala Lumpur. Manakala 22 orang yang ditahan di Masjid Negara, dihantar ke ibupejabat polis Cheras dengan dua trak polis.

Mereka termasuk: 1. Mohd Marwan bin Husin 2. Aly Idham bin Alykallam 3. Bostaman Jumat bin Jaldi 4. Mohd Zulhilmi bin Mat Zin 5. Zulhelmi

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular