Translate

Jumaat, 18 September 2009

Noordin Mat Top Gugur........

Telah disahkan bahawa Noordin Mat Top telah gugur ditembak oleh skuad komando polis Indonesia. Ianya telah disahkan melalui cap jari yang diambil 9 tahun yang lepas. Beliau dikatakan gugur setelah berlaku kejadian tembak menembak diantara kumpulannya dengan skuad komando.

Setelah terkepung oleh polis selama beberapa jam, maka tewas seorang yang dituduh sebagai ketua Al-Qaeda Asia Tenggara. Sebelum itu kawan beliau Dr. Azhari juga telah ditembak mati oleh polis Indonesia.

Noordin Mat Top yang dikatakan sebagai pakar pembuat bom berasal daripada Johor. Keluarga beliau telah mengesahkan yang mereka telah menerima berita tentang gugurnya Noordin Mat Top. Mereka dijangka akan ke Indonesia untuk menuntut jenazah Noordin Mat Top.

Benarkah segala kerja-kerja pengeboman di Indonesia itu telah dilakukan oleh Noordin Mat Top yang dituduh sebagai pengganas. Dan sudah berakhirkah segala keganasan dengan kematian Noordin Mat Top.

Yang pasti Islam tidak menyuruh penganutnya melakukan keganasan yang melibatkan kematian orang yang tidak bersalah. Sebagaimana Islam memberi pelindungan kepada kaum wanita, orang-orang tua, kanak-kanak, hatta Islam sendiri melarang tempat-tempat ibadat dan juga pokok-pokok dari dimusnahkan.

Betapa Islam menjaga segala keselamatan musuh-musuhnya yang menyerah diri didalam peperangan. Ini boleh dikaji dan dibaca, bagaimana Salahuddin Al-Ayubi memberi pelindungan kepada musuh-musuh Islam didalam peperangan Salib yang membawa kepada pembebasan BaitulMuqqadis dibumi Palestin.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular