Translate

Senarai Blog Saya

Khamis, 11 Februari 2010

Zul Kulim Melalak Lagi : Pakatan Pembangkang Tidak Perlukan DAP.

Saya tidak tahu apa nak dikatakan lagi berkenaan Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu atau lebih dikenali dengan Zul Kulim. Selepas satu, satu isu yang dikeluarkan oleh beliau yang sentiasa menimbulkan kenyataan tidak menyenangkan Pakatan Rakyat.

Dengan kenyataan terbarunya, beliau menegaskan bahawa Pakatan Rakyat tidak memerlukan DAP dalam gabungan pembangkang. Beliau menyatakan bahawa DAP lah yang menjadi punca permasalahan dalaman yang menimpa Pakatan Rakyat. Kerana itulah beliau sangat disukai oleh Brahim Ali agar bersama-sama berjuang disebabkan pemikiran politiknya serupa dengan Brahim.

Brahim nampak apa yang ada pada diri Zul Kulim kerana beliau berpotensi bersama-sama beliau. Apa tidaknya jika sejak kebelakangan ini Zul Kulim sentiasa dicari oleh para wartawan media cetak dan juga media elektronik. Ini semua adalah gara-gara beliau yang sentiasa lawan tauke. Beliau merasakan yang beliau lebih bijak dar semua ahli parlimen Pakatan Rakyat.

Payah juga dengan manusia yang tidak mengenang budi ini. Apakah beliau merasakan kemenangan yang beliau perolehi kerana kekuatan yang ada pada dirinya itu. Hakikatnya, beliau sudah menjadi liabiliti buat PKR dan Pakatan Rakyat disebabkan kepandaiannanya berpolitik. Inilah yang dikatakan jenis tidak mengenang budi. Jika beliau tidak menjadi seorang ahli parlimen.............. siapalah dia.

Beliau hanyalah jenis yang suka menumpang populariti seseorang yang sudah ada nama besar diarena politik.. Kalau sekadar mengharapkan namanya......... hampas, jangan harap beliau mampu menjadi ahli parlimen. Bercakap sahaja besar tetapi dari maklumat orang ramai, beliau tidak layak menyandang jawatan tersebut kerana kawasan parlimennya langsung diabaikan.

Ada pejabat, sewa tak bayar........... dapat peruntukkan berkempen.............. entah kemana hilangnya duit tersebut. Sedangkan kerja-kerja yang dilakukan oleh penyokong-penyokong Pakatan Rakyat pun mereka mengeluarkan duit saku sendiri. Daripada banner hinggakan poster-poster, semuanya adalah ehsan daripada penyokong. Jadi, kemana perginya peruntukkan tersebut?

Tidakkah beliau merasa malu dengan segala perbuatan yang tidak beretika itu, sedangkan beliau adalah seorang lawyer............. mungkin loyar buruk kut. Bayangkan seorang wakil rakyat Kulim Bandar Baharu, Kedah boleh buka pejabatnya kat Kuala Lumpur. Apakah beliau sudah naik lemak dengan jawatan MPnya itu?. Hai Y.B.......... tak kan pengundi Kulim terpaksa ke Kuala Lumpur untuk mengadu sesuatu isu. Hang tu hamba rakyat............. bukannya rakyat hamba hang.
Cakap bab Islam............ mengalah alim ulama bertaraf dunia.............. tetapi habuk tak ada. Sekarang dah pandai-pandai nak main politik dengan menghentam DAP. Hang sedarlah diri tu sikit............... hang menang pada PRU 12 kerana hang dapat undi Melayu ke. Jika tidak kerana undi kaum Cina dan India, jangan harap hang boleh jadi Y.B.............. cerminlah diri dulu sebelum mengeluarkan kenyataan. Apa yang boleh diandaikan............. hang sebenarnya jenis jahil tapi nak tunjuk alim.

Orang sibuk kat mahkamah............ hang pun tumpang sekaki............ bila lihat gambar.......... ingatkan hang jadi peguambela............ rupa-rupanya hang jadi hantu raya. Kalau nak desak hang letak jawatan........... jangan haraplah........... pasal hang bukan anak jantan.............. bagus juga hang berkawan dengan Brahim Ali.............. kalau hang bersama Brahim Ali............. bagaikan pinang dibelah dua............. sepadan bebenar.

“DAP tidak diperlukan, malah ‘duri dalam daging’ kepada pakatan selain menjadi punca kepada masalah-masalah yang berlaku dalam pembangkang"............. Sebenarnya bukan DAP yang menjadi masaalah, tetapi hanglah ibu segala masaalah. Hang tidak malu ke............ bagaimana pendokong-pendokong Pakatan Rakyat bekerja siang dan malam tanpa mengira hari............. semata-mata untuk memenangkan hang............. apa balas yang hang bagi........... batang hidung pun tak nampak.

Hang senang-senang je lari kat Kuala Lumpur............... makan gaji buta............. nak balik Kulim takut kena serbu.............. takut rakyat minta duit kat hang. Yang aku dengar cerita............. betul tak betul tak tahulah............. dengar kata pejabat hang dalam bas espress.............. Malulah hoi Y.B tahi hidung masim............ kedekut melebihi Haji Bakhil............... cakap bab agama tak mahu kalah.

Sedarlah diri wahai Y.B. Zul Kulim............. hang tak takut ke makan hasil dari bukan sumber yang halal........ hang mesti tahu............ pasal hang kan tok alim............ kalau-kalau bab agama............ hang ingat undi yang hang dapat sebanyak 22,255 undi tu............ semua kaum Melayu bagi ke?............... Kaum Melayu kat Kulim Bandar Baharu ada sekitar 36,136............ hang menang dengan majoriti 5,583 undi......... undi kaum Cina campur India.............. dok ada 15,754.............. hang fikir sendirilah siapa yang bagi undi kat hang........... sampai hang boleh pijak bangunan Parlimen.

Jangan jadi si tanggang dari Kedah sudahlah............. kat Negeri Sembilan ada sorang............... kat Serawak ada sorang.............. jadi, kat Kedah tu............. hanglah............. ni nak habak kat hang............ hang jangan dok lok lak sangat dengan nama Zul Kulim tu............... hang ingat hang tu glamour sangat ke.......... kita tengoklah nanti PRU 13........... Hang dengan Brahim Ali............ campur dengan tiga ekor katak dari Perak........... campur lagi dengan MB haram Zambry D'Pulau.............. kat pulau mana rakyat nak terajang hang dengan puak-puak 6 jahanam hang tu.

Hajat dihati hendak memikat
Hendak memikat si pekembar
Manalah tahu dapat ketingkat empat
Baru masuk pintu Big Mama bagi  penampar

Lompat si katak lompat
Lompat tinggi-tinggi
Belum sampai tempat
Suara Big Mama sudah meninggi
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular